Wednesday

RoJaK..+++

Cepatnye masa berlalu  ada  41 hari je  lg nk masuk thn baru..
dan  juga dh hampir sthn lebih aku tanam anggur yg tak berbuah buah ni…hihi
buah lain plk yg dh hampir gugur....hihi
sebenarnya takde apa sgt aku nk update ni,sekadar  nk test jari jemari aku ni aje..hihi..
takut dah keras kaku,maklumlah kan…dh lama tak guna lappy..dulu2 nk on facebook je terpaksa on laptop,nk brhubung dgn kwn2, sembang2 kosong trpaksa on ym..
agaknye ada lg tak yg on ym ye skrg ni,??..
korng ingt tak ym…<yahoo messengger..>..siap berwebcam bagai…aku selalu la jgk dl brwebcam dgn kawn aku sambung bljr kt jepun dl..sekarng ni takde dah..dia dh blk Malaysia pon…
lg pon sekarng dh masuk era  kecanggihan teknologi baru..
masing2 dh ada telefon pintar…dunia sudah maju lah kate kan…
btul dop??
makcik yg niaga pisang goreng pon dh advance youuuu….
siap buat promosi dlm fb & insta lg youuuu…
tp jgn main2 kooo…pisang goreng cheeseee  lg tauuu…hihi…
bkn aje pisang goreng cheese,jeruk mangga pon dh naik pangkat skrng ni..siap ada name glamour lg ko jahhh…
jeruk mangga asam boi…uoollss..haaa…ko mampu ???....
tu blm cite bab2 kuih muih lain lagi..kek..biskut…mcm2 lah…hebatkan dunia sekarng..
mcm mana agaknye ye.. dgn zaman ank2 kite akan datng…risau plk aku..
ada ank dara sorg…mcm mana nk didik dia nanti..klu ikut gaya mek Ruby didik aku dulu2..risau takut memberontak plk kan…
maklumlah zaman dh berubah..ermmmm…
berdoalah banyak2 semoga Allah SWT permudahkan segala urusan kite dalam mendidik anak2 agar selari dgn agama dan juga perubahn dunia..
tp ingt ye…dahulu kan AGAMA pasti dunia akan mengikuti kite..
Masuk bab ank2 ni…
suka sangat aku ceritakan pasal intan payung pujaan hati ku…
ceeewwaahhhh…
ayat tak leh blah…kat luar ni bukan main lagi bergaduh sakan dgn ank setiap hari…hihi…
tu la…
NUR AIMIE SOFEA..
sentiasa buat aku terhibur, bila nk marah pasti tak jadi..dia dh semakin lasak sekarang ni..ada je akal dia nk main benda yg blh mendatangkan kemarahan org…
esspecially mak dia la yg hangin satu bdn nye..bapak nye ank main ape pon cool je…
penyabar betul laki aku sorg tu…
opsss…ayat mcm ramai laki plk aku ni…
<tu yah 7 suami ye,bkn yah ni tau..hihi> …
sekarng ni aku dh mula ajarkan dia sikit2 pasal adab,doa2  harian…
dr pemerhatian aku Fea nmpak mcm mudah menerima apa yg aku ajar…
dua tiga kali ajar dan tunjuk dpn dia, dia dh blh ikut.. 
contohnya masuk kan baju kotor dlm  bakul dia..masa nk mkn tadah tgn siap2 utk bc doa..nk masuk toilet pon sama..mungkin dia faham maksud perkataan DOA kot…
bila aku sebut doa dia terus tadah tgn…alhamdulillah…mudah2han dia jd ank yg solehah dan bijak…time aku nk solat pon dia behave je.. dia  juga cepat mesra dgn org dan suka bergurau sgt2…kite plk yg tak tahan asyik nk layan dia je…hihi…
umur sekarang sthn dua bulan < 1y 2m>…
byk lagi awk kena belajar anak oi….

layan gambar mycinta dulu ye...hihi...
klu rasa nk muntah sila ke toilet cepat...
jgn buang merata plk...kotorrr...yeekkssss..
hihi...


muka baru bgn tdo..


posing manja gitu..youuu...
mak kau pon tak mampu nk posing cm gini ank oi...


sampai2 kt taman...terus bdk ni gi terkam fea..
tak kenal pon..
dok comellnyee baby...
comellnye baby..
layan lah kejap..
teruja betul dia mcm jmpa artis gitu gayanyee...
untunggg la fea...
gi mana2 ada je yg menegur...mak awk ni xde sapo pon nk tegur...
sob...sob...asyik abah koo je ank oi..


org dh blh jln...eksyen la diooo...
haaa...


member jmpa skejap dh mesra...
kwan tu mcm takut2 plk dgn fea...
umur dh 18 bln tp br blh jln..
4 bln beza dgn my anak...
okey...alhamdulillah..



oklah lain kali lah pulak sambung…
asyik cite pasal si fea aje…ye la kan..
nk cite pasal kerje..
aku hanya surirumah sepenuh masa..
nk cite pasal masak2..
aku bukan chef yg punya resipi di google..
nk cite pasal  isu semasa ..
aku bukan wartawan yg pandai susun kata2…
nk cite pasal Negara..
aku bukan menteri  yg punya harta juta2…
dan aku hanya  insan biasa..
yg tidak punyai  ramai follower ..
kakakakkaka….
eh…eh…mcm sajak plk kan..
sekian…bye..

~m a n j a l a r a~

1 comment:

  1. tak sabaq ynya nak jumpa fea.... tunggu t.dah p keel ye..

    ReplyDelete