Tuesday

♫♫..h a p P y N E w Y e A r..♫♫

Assalamualaikum...selamat pg semua,skrng dh kul 3.16am pg,mata dh *toin*toin*toin pon tp semangat nk ngedate sbb smlm x on9.Saja je ni...bkn ada story2 hangat pon,sekadar nk ucap SELAMAT TAHUN BARU buat rakan facebook,rakan2 yg bc blog sewel aku ni & yg teristimewa buat keluarga tersayang.Semoga tahun baru ni akan memberi sesuatu yg lebih bermakna dari sblm ni.Azam ??...nk cite pasal azam baru..mmg sampai pg jwbnye  .Azam baru ni blh di katakan mcm harapan kite la jgk kan...so,harapan aku pd thn br ni *2013..mmg brderek2 la..hahaha..x tau la trcapai ke tidak.Semoga apa yg kite cita2 & harapkan akan trcapai, tp jgn lupa ye...setiap harapan @ azam kite.. kena ada usaha la kn..jgn nk berserah pd YANG KUASA saje...ko guano demo kato..huhu.

Okey..stop pasal azam baru tu..ni nk cite pasal xtvt aku plk..kiki.Aku ni bkn nye Puteri UMno nk busy2 kn..jd hari2ku hanyelah d rmh bersama suami & my stepchildren yg 3 horang tu...ermm..sempena skolah nk bukak ni..2 3 hari ni bandar puchong sgt sbk trutama area Puchong Prima..dimana mak bapak sibuk dok shopping pakaian skolah ank2 trmasuklah kami laki bini.Kami laki bini kuar g shopping ari isnin lepas..pergghhh...sesak gile..kedai pakaian byk tp yg di serbu hanyelah di Pusat pakaian KAWANKU..mmg ramai gile org..org gile pon x ramai cm tu..Aku x tau la ape kelebihan kedai tu sbb aku xde penglaman shopping kt situ..hanye myhby aje yg tau..dia ckp murah..aku pon ok je laahh...kan..melawan kan derhaka plk.Aku ngelak g kedai tu sbb trlalu sesak..aku x suka keadaan cm tu..bila dh ramai org..bau pon mcm2 la kan..huhuhu..tu yg buat aku x thn.Akhirnye hby aku dgn ank dia aje yg dok pilih2 pakaian,aku...?..ape lg..merewang kt luar kedai la sambil layan mate tgk ragam2 org..nasib jgk shopping utk ank yg pompuan je..yg bujang 2 org tu,abh dia bg duit ,diorng g beli sndiri..kalu lame2 aku kt situ ermm..mmg pengsan la jwbnye,.huhu.Mcm xde perasaan aje aku ni kan,biarkan suami uruskan sorng2 ank dia tu ..ermm..entahlah mgkin semua ni baru utk aku kot,uruskan ank skolah dlm usia muda..kikikik...muda kerrr ????...huhu.Tak tau la mcm mane bile ada ank sndiri nti..masih mcm ni @ more to excited...harap2 more to excited la..darah daging sndiri tue..kan..hihi..bkn niat nk membezakan ank kandung dgn ank tiri tp mungkin buat masa ni..sifat2 keibuan tu tidak terlalu menebal lg kot..huhu.......................ermmm....not want to comment more..ini soal hati & perasaan..nti ada yg terluka...hahaha..


Sambutan thn br ari tu..Kami ank branak cuma sambut kt Tasik Puchong Perdana saja..tgk fire woks sekitar tasik tu je..of course la view x brape jelas sgt la kn ..memandangkan hby aku sgt malas nk mandu..kt tasik pon tasik la..janji kuar dr flat ni utk raikan thn br..huhu.Kalu panjang umur,ingt thn dpn nk sambut kt Putrajaya..mesti best..kn..huhu...nk g k.l jauh plk..Ermm..sesi masak memasak utk hr smlm..aku masak nasi lemak berlaukkan ayam masak merah + petai..asalnye masak utk brekfes..awl2 pg lg aku dh siapkan sarapan..alih2 penghuni kt rmh ni buat x kisah aje nk brekfes..tambhan plk hby aku xde,dia g mancing,dlm kul 12.30pm br blk..xde brekfes la kami smlm..terus di bawa ke lunch saja nasi lemak aku tu,..puak2 ni layan je...specis ape pon aku x tau la..kalu aku bgn pg2 comfirm mencekik dl..br blh buat xtvt sndiri..huuhu..dgn aku skali x brekfes cuma sambil2 masak nasi lemak tu..aku belasah horlick panas semug...kenyang dgn tu je..pastu sambung tdo blk..sampaikn laki kejut br sedar..nasib dh mandi pg..kalu x mmg kena perli jee..laa smlm..mkn mlm plk aku masak kueh teuw goreng je..*btl x spelling ?..ahh..lantak..janji paham..hihi..rosak ank bangsa dpt cikgu cm ni..hahaha...ni pic utk xtvt smlm punye..



~Kueh Teuw goreng versi lemak manis


~Ikan pacu..2.5 kg
Hby aku mancing dapat ikan ni,besar bapakk..
mcm ne nk sian ni..aku x penah sian ikn besau2 cm gini
kalu kt kg,ni keje mek aku ni...hwaaa...mekk tolonggg ank mu ini..
nk je pos ikan ni ko mek aku kt kg,pastu mintak dia masak siap2
pastu poskn  plak utk aku melantak kt sini..hahaha..
sewelll...ke hape..nk masak ape ikn ni ?..siyes ckp aku x penah mkn ikan ni
apatah lg nk masak2..ermm..belasah ajelah mek yah oi...janji masak,bkn  SULTAN Kelantan pon yg nk mkn..laki kou & the geng je yg metekedarah...*kasarnye bhs..*moral -kurang sopan punye bini En.Mad ni.
huhu..kadang2 sajoo..
~yg kt belakang ikan tu ank tiri aku yg bongsu.ank aku blm ada lg yea..




Okeylah..aku sgt jeles dgn bunyi-bunyian di sebelah aku..dh bunyi mcm kapal korek pon..hurrhhh..
aku permisi dl..mate ngatok yg amat dan x sbr nk brtepek dgn laki..
sejuk2 ni best jgk..ddk bwh ketiak laki..hahaha
*mood..gatal,..miang..gedik..LANSUNG X SOPAN kn..buat ayt cm gitu..
ahh..peduli ape ni..ok gd nite..Assalamualaikum..yg tdo tu,
jgn lupo solat subuh yea..



~m a w a r h u t a n ~



No comments:

Post a Comment