Wednesday

♫♫..B o S s A N n N y E..♫♫

Selamat pagi semua..skrng ni jam menunjukkan pukul 12.59am.Mate dh rasa ngatok2 pon tp aku nk thn skt sbb nk buat entri ni.Sebenarnye xde cite ape sgt pon,aku yg sentiasa ada kt rmh,mana nk ada cite yg best2 kn..kuar rmh pon smiggu skali je tu pon jika nk kuar pegi kedai beli brng2 dapur,kalu brng2 dapur aku dh ckp so berminggu2 jgk la aku jd penghuni setia kt flat ni,.huhu.
Ruma yg hby aku sewa ni ,rmh flat 4 tingkt,rmh kami tgkt prtama.Insyaallah..skit masa lg kami rancang nk pindah la,cari rmh yg selesa skt,xde la bila ada tetamu nti,duduk mcm ikn sardin dlm tin aje..kn..huhu.sekarng tgh usha2 rmh2 yg sesuai & mampu untk kami sewa,nk beli mungkin lambat lg kot..lg pon hby aku x nk ddk kt k.l katenye..lepas dia pencen nti dia nk blk kampung halaman kami..ohh..kelantan..di mana bumi di pijak,kelantan ttp di hati..cewaaahhh.
Tu cite perancangan masa dpn kami,ni nk cite pasal aku plk...yea..
dh hampir setahn aku jd penanam anggur yg berwibawa & bertauliah...
huhhhhhhh...tensionnnyeeaaa..bila laaaaa...nk posting ni,..aku dgr cite dh ada member2 aku yg dh posting tp member2 aku masa skolah agama dulu la...diorng ambik jQaf..diorng dh dpt posting,yg universiti awam bilo lgg...tg aku dh gatai2 nk pegang duit sndiri ni,,huhuhu..Wahai    
Tuan2 & Puan2 yg keje kt KPM tu...cepat2 la proses kite org punye permohonan ni,kami x sabar nk jd guru yg berdedikasi ni & komitet ni..huhu..

huhu...habuan mato..
bestkan ada  duit byk2,mcm2 nti blh buat..TP
jgn lupe bersedekah kpd yg memerlukan yeaa...
ni aku ambik dr google ye..
bkn dr simpanan aku..huhu..


Pastu aku nk cite dgn korng smua,smlam aku ada buatkan nasi ayam goreng
 untuk lunch asalnye,tggu punye tggu hby aku rupenye dia kena stay keje sampai 
kul 7 pm,brtuah punye laki,patut aku tggu sampai kul 5 pm tp x blk2 jgk,last2 skali aku call dia,br dia cakp blk lwt..hammmpehh btl.Bini dh kebulur kt rmh ni tau gara2 nk mkn sama..huhu.Lps call dia, aku belasah sandwish telor..ermmm...br bara dlm hati reda..kiki.Akhirnye menu lunch kami jd lah menu dinner aje.Kalu aku  masak yg special2 skit ,aku akn pastikan yg hby aku dapat mkn sama2,biasanye hr sabtu & ahad aku masak yg best2 skt tp tibe2 plk smlm aku tergoogle resipi nasi ayam goreng ni & x sabar plk nk masak..rasa panas tgn ni cube resipi2 baru.Resipi ni mudah aje..aku search kt intrnt & kuar resipi mcm2 jenis nasi,trtarik plk dgn resipi ni,aku ambik resipi kt blog
dapur-mamasya.blogspot.com..
Kaorng cuba la masak..senang aje pon.Aku masak pon sambil berdiri aje tau..
ehh...ehh...kalu sambil baring2 tu buat keje lain plk kan..*winkwinkwink..
jgn fikir yg bkn2 tau..huhu.sambil baring msti la buat taik mate..tdo & aku ibarat ombak & pantai...kikiki..

~Nasi ayam goreng mkn bersama air asam 
dan acar mentah/jelatah.
Mmg trangkattt beeb !!!
(pic smlm )

Hri ni plak aku masak simple2 aje,utk brfast aku & the geng belasah milo panas , roti kosong & cekodok labu je..nk mask lebih2 tkut mbazir je,bkn ada ramai pon belah pg kt rmh aku ni,masing2 ada xtvt sndiri.ada yg tdo bgn lewat pon ada,..huhu
kdang2 trmsk aku jgk...hahaha..*buruk btl prngai kn..dr bujang sampai dh jd bini org pon..haha..alaaaa..bkn slalu ponn & bkn x solat subuhh ponnn...pas solat & pas myhby g keje br aku sambung buat taik mate blk..huhu..Lunch hr ni jgk aku goreng mee aje..sbb takut mee trexpired date,,jd tgh2 hr buto mkn mee goreng basahh..gitu..hihii. Pic xde yea sbb lupe plk nk ambik & lupe plk aku nk jd blogger tegar..huhu..biasanye benda2 pelik & penting aje aku snap..huhu.Nk jd blogger kena la rajin update blog dgn cite2 & gambar2 sensasi kn..
xpelahh...lg pon aku tgh belajarrr skrng ni..POKOK CEMPEDAK DI LUAR PAGAR ,AMBIK GALAH TOLONG JOLOKKAN,SAYA BUDAK BARU BELAJAR ,KALU SALAH TOLONG TUNJUKAKAN....sudahhhhh...dh buatt dahhh !!!...merapu repek ni keje aku la...huhu.Nak sambung cite pasal mkn x abis lagi nie..kikiki..aku kn rajin masak,dlm kul 6 lebih aku start keje kt dapur msk utk mkn mlm plk...asyikkk mkn aje keje fmly aku ni kn , sampai sdara2 dh komen kt fb "ckp mkn skrng ni "...of couse la ckp...tgk plk sapa ibu rmhnyee...ceeecececee..msk bakul angkt sndiri la plk..okkk..untk dinner td aku msk belen ikn patin yg hr tu...ada 4 ketul lg,buat semak aje kt fridge tu..baik aku abiskn terus..lg pon lame2 dlm fridge x best jgk rasanye nti..jd aku masak la ikan patin masak lemak tempoyak,selain tu aku goreng bodo je ikn bilis dan telor dadar..aku ni jenis x reti nk mkn nasi dgn 1 lauk je,bkn berlagak tp dh biasa cm tu kot..dr kecik lg..siyes aku ckp fmly aku mmg jenis cm tu,kalu msk lauk2 mesti lebih dr satu..menu utama msti ada & menu sampingan paling kurang pon ikn kering @ telur.ulam2 & budu menu brwajib.


~Cekodok labu
rupo dh mcm kodok plk..

~Ikan Patin masak lemak tempoyak
(ikn aku goreng dl br x lembut sgt isi dia)

~Ikan bilis goreng
menu sampingan kami ,telor dadar x smpat nk snap.

oklah..aku dg ngatok tahap gaban dh ni,aku pon x tau gaban tu cm ne,main sebut je...kn..huhu..mr.hubby aku pon dh berdengkurrr..huhhh..dl fobia dgn bunyi-bunyian masa nk tdo ni,skarng dh lain plk,x dgr dengur mr.hubby aku plk yg x kena...kiki.
ok blah dl...bye..assalamualaikum..w.b.t.Semoga kite semua di lindungi ALLAH S.W.T sentiasa hendaknye...aminn !!.


~m a w a r h u t a n~





No comments:

Post a Comment