Friday

BerL u M u T

Salam sayang dariku untuk mu..ceewaahhh..
ayat takleh blah..sehari dua ni asyik sakit kepala je aku ni..
oversleep kah...ada pnyakit kah..mintak2 jauh la segala macm penyakit yg ada kt malaysia ni ..

okey..n3 kali ni nk cite pasal lumut ye..
bkn nm tempat yg kt perak tu..bkn nm binatang yg kt dlm zoo ye...
dan bukan jgk lumut yg bertempek kt toilet 16 thn tak sental tu ye..
jenggg...jenggg...jenggg...ce teka ce teka..
suspen tak..suspen tak..hihi..

oklah sbenarnye aku nk cite pasal kek lumutt...hihi..
kek lumut ni sbrnarnye asal dr serawak klu tak silap lah sbb 
kak ipar aku yg kt serawak je yg suka bwk blk kek2 beraneka mcm ni..
then ofcouse la hanya org serawak je yg pandai buat kann..siap ambik 
tempahan lg tu...citenye cm gini,raya haji ari tu mySIL blk dr serawak dan singgah 
kt rmh adik dia dl kt k.l..byk mlm la jgk rasanye dan sambut raya haji dgn adik beradik dia..
ptng raya pertama tu kami laki bini ank beranak pegi le beraya rmh adik mySIL tu..moksu natrah kami panggil..
orgnye masih lg single mingle..sampai sana diorg angkat kek lumut yg ori dr serawak...
pergghhhh...sedap gile..dlm hati "ermm...sedapnyeee kek ni klu dpt mkn byk kn br puas hati"..hihi
dlm hati ajelah...nk mkn byk2 kt rmh org..agk2 la wei...mek aku tak ajar aku cm tu tau...
pelahap...no no no..masa dok ambik spotong dua..suap lah jgk kt  fea...byk plk mek tu mkn..
mmg sedap..wlupon ada horlick tp dia x muak pon...texture ponn moist je..ermm...
nyaman di tekak gituuu...amboiiiii....promote sakan...
pastu kan masa nk blk tu..mySIL pon bekal kan sikit agk2 sebesar tapak tgn aku kot...
mybe dio bekal utk fea rasanye..tgk fea mkn selera je...klu nk bekalkn utk kami yg tua2 ni 
mmg tak ckp la kan...

Sampai rmh..balut dgn foil dan simpan kt fridge.Sambil suap kt fea sambil telan kt aku laki bini..
pastu en.hb ckp sedap dan tak puas mkn...
di sbb kan tu lah, smlm aku bersilat kt dapur buat kek lumut tu..


haaaa...ni dio rupo kek lumut yg mySIL bg tu..
color x sama dgn aku punya...



Dan ni gmbar yg aku buat smlm...color hijau epal aku guna..
dr star brand...nmpk sedap kan...kikikiki..
masuk bakul angkat sendiri pon blh...hihi


ermmm...rindunyeee...mcm nk buat lg je...
in shaa Allah...nk resipi tak...
klik SINI tp kan aku menderhakai 
dgn resipi dr kak azlita ni...
sory ye..kak..

mentega aku ganti dgn secawan minyak sbb malas nk pegi kedai..
mcm mn plk masa g shopping brng dapur sblm tu ..
 lupa nk capai mentega plk..aku pegi ambik majerin planta..
so aku nekap lee...klu tak menjadi pon redhai ajelah..
tgk...ffuuyoooo...tak mengewakan...
thanks kak azlita..dh byk resepi aku cuba dr blog 


okey...jmpa lain n3 plk ye...

~m a n j a l a r a~

No comments:

Post a Comment