Thursday

✿ d u n | a B a R u k U ✿


Assalamualaikum w.b.t
Selamaaattt Pagii...Cikkgguuu!!!!!
hihi...dunia baru ku telah bermula..betul ke semua ni...aku rasa mcm x percaya plk,ada org panggil aku cikgu tp itulah hakikat yg sebenarnya yg aku akn tempuhinya sampai april nati..Aku sentiasa berharap agar perjalanan hidup aku di sekolah ini semuanya selamat..Seminggu aku di sini utk menjalani proses rancangan organisasi sekolah..banyak perkara yg aku belajar dari proses tersebut. Aku perhatikan mcm2 ragam yg ada dlm alam pekerjaan ni...aku blh hadapi ke suatu hari nanti...insyaallah..i can't do it...ceeewaaahhhh...speaking beb!!!!...tp yg penting perhidmatan perguruan x sama dgn profession2 yg lain di luar sana.. bidang perguruan adalah pekerjaan yg sgt mencabar...knp aku ckp cm tu sbb semua org ckp cm tu..hahahahha...
pening ???
mmg aku nk suruh kauorng pening pun... my answer is guru kena mengajar org2 yg x tau ape2...cuba bayang kn...bertapa sukarnye nk menagajr org yg x pandai ni....mcm bidang yg lain xpe la...berurusan dgn manusia2 yg berilmu...dan juga golongan2 yg ckup matang...mcm cikgu plak,hari2 kena mngadap muka pelajar2 yg br nk kenal erti kekhidupan...huhu..
panjang aku mengarang mcm nk buat esei plk....oklah...ttp cite pasal tu..hihi..semlam aku gaduh dgn seseorg...nk tau sapo?...blm tibe masanye aku nk publishkn...harap bersabar ye,kesnye kecik saja tp di sebabkn tahap kemarahan dan juga rasa ego masing2 maka tercetuslah perang dingin antara aku & dia...hihi tp akhirnya aku jgk yg mengalah..hihi..bkn di sebabkan aku tewas cuma aku x nk belajar menjadi wanita yg keras kepala bila brmhtangga nanti...yelah tu cikyah oiii!!!!.....kalu x kata cam tu,nk kate cm ne lagi kn...??sebenarnya bermula dr aku dl,jd aku kena menglah la...kalu dia yg mulakn...jgn harappppp laaa...bebbb!!!!!...lg pun aku kn dh famous dgn angin satu bdn..hihi.aku nk blah dl...aku kt bilik guru nie,nanti ada mate2 yg memandang tanpa aku sedari...haruuu biru aku nati...
ok..sayonara ..


muke sposen aku tayangkan kt sini...
sekadar hiburan semata2...huhu

~~m a w a r h u t a n~~

No comments:

Post a Comment