Monday

♥♥♥..HaNGin SaTU BaDAn..♥♥♥

Assalamualaikum semua….warga Malaysia.Sekarang ni cuaca kt puchong perdana sgt mendung,di jangka hujan akan turun..cecececehh…mcm ahli kaji cuaca palk aku ni.Sudah berminggu2 asal ptng je hujan,asal hujan aje petang…Inilah perubahan musim di Malaysia…skejap panas,sekejap hujan..sbb tu la kulit aku ni gelap kot..huhu..gelap kah ?...mane ada gelap cume malap skt aje..huhu.Org kata hitam2 si tapak manggis,luar hitam dalamnye manis…wakawakawaka.Hari ni aku sgt xde mood..byk keje aku yg trtunggak antaranye kain blonggok x berlipat,rmh bersepah,lantai berminyak…biasanye 2 hari skali aku mop lantai..ni dh berhari2 x pegang btng mop..huhhhhhh…serabut rasanye bile keje simple2 masa dl dh jd keje trpenting skarng ni...huhu*agk malas jgk la aku nie…masa muda2 dl..sekali kena ketuk,br aku buat..hahahaha…yg ketuknye sure mek aku,bile dia guna ketukan mulutnye*brleter lee…mau trsentap rasa.Tu cite dl la..skrng ni semua benda dlm rmh nie aku yg hendle…laki aku hanye beli brng2 keprluan aje…tp smlm aku agak pelik jgk sbb bgn pg aje tgk2 sinki dlm kosong…x mgkin laki aku yg bsh semua pinggan mgkuk tu…mgkin atin kot.Bile di tanye dia ckp, dia yg settlekan…good job.Mimpi ape mlm tu aku x tau la…trima kasih ye suamiku,ringan beban aku pg smlm & trus brsemangat nk buat sarapan.Aku nk cite skt pasal mood aku yg x stabil hr ni..pg td kakak aku call & ckp fmly aku kt kg ada skt masalah keuwangan…Apa kauorng rasa bile org yg kite syg ada masalah td kite plk x dpt nk tolong dia…mesti sedih kn??...kalu kauorng x rasa pape..mksudnye kauorg jenis xde prasaan,kt dunia ni ada ke org xde prasaan mcm korng ?....binatang pun ada perasaan kottt….huhuhu.Bile di fikir blk dgn masalah fmly aku tue…tibe2 aku rasa mcm aku ni ank yg x mampu nk memberi kebhgian kpd kdua org tua aku…rasa sgt x brguna pun ada,rasa nyesal pun ada…entahlah !!..org tua ckp x baik kite mengeluh dgn nasib kite,kite kena sbr dgn dugaan yg kite hdpi..tp aku bile ada masalah skt aje mesti aku akn mengeluh..nmpk sgt aku ni jenis yg x kuat….kn..*kena byk2 muhasabah diri ni…Ya ALLAH..bantulah aku utk menempuh sgla dugaan MU...Aku datngnye bkn dr keluarga yg kaya raya..* kad raya aku kenal la..huhu.Bila dlm keadaan mcm ni , trdetik di hati..alngkah bgsnye kalu jd org kaya…mesti keluarga aku bahgia tanpa masalah lg.
DUIT BUKAN MENJAMIN KEBAHAGIAN TP KEBAHAGIAAN MEMERLUKAN DUIT.

Cukup sudah kite cite pasal duit…cukup..cukup sudaahhh..cukup sampai di sini sajaa…pergggghhhh..

mek yah nyanyi bebb !!!!....agak2 blh msk vocal bkn skadar rupa x ?....kuakuakua…haiyaaaa…apa dia aku merapu nie…lari topic sudahhhhh…ok berbalik kpd cite mood aku kureng hr ni yea..yg aku cite k tats tu cite prtama,cite kedua plk….aku panas hati dgn aku punya laki….ya ampunnnn…korng marah x bile laki korng kuar dr ptng smlm smpai kul 4 pg td ?...soalan ni utk org yg dh kawin ye…yg blm tu dok diam2 jgn nk myampuk org tua2 sembang2…ceeeewaahh…*aku muda lg ye.Cite pasal laki aku ni…YA Allah…!! punye la aku skt hati tahap dewaraja..dia ingt aku btng pisang ke ape…asalnye ptng sblm dia kuar,ktorng tgh siap2 nk kuar date la konon…aku siap pakai blous baru lg tu…makeup2 lg..skli kwn dia call ajak pg mancing…aku ingtkan dia akn ckp lain kali,rupe2nye blh plk dia stuju…adusssss..lu buat gua panas la brooo….!!!! tp dia bgs siap m.maaf & mintak izin lg nk kuar g mincing..siapa suami,siapa bini agaknye yea..huhu.Aku apa lg dgn muke kedut sejuta buat x dgr apa yg dia ckp…*mrajuk konon.Buat pengrtahuan semua laki aku ni mmg kaki pancing,bkn stakat kaki…mulut,hidung,tgn,mate…semuanye pancing..geram smpai hr ni x hilang lg.Aku nk buat mogok samapi esk…nk tau dia ckp ape….suke2 hati dia aje nk cancel2 date.Dah la kt rmh xleh nk date..si bongsu dia asyik dok tepek aje bile aku nk manje2 dgn abah dia…saborrrr ajelah…..ini jodoh yg aku pilih so kena trima seadanye.

Semua tu buat aku hilang mood je hr ni….masak pon simple2 aje…kalu aku dok sorng2 mmg x mask la jwbnye tp ada kanak2 kt rmh ni lapar..trpaksa la msk jgk.aku buat ikn singgan,goring ikn masin & ulam2 cicoh budu..tu.sambil2 xde mood nk msk pun,sempat la jgk buat bubur kacang…utk ptng ni..Rasanye aku blm cite lg kt entry yg lepas pasal laki aku kn…xpelah nti ada masa aku update lg blog aku ni & cite skt pasal en.Suami aku yg aku cintai hingga hujung nyawa aku….yea..

*ayg Sayang abg dunia & akhirat*

                              
           semangkuk bubur kacang
         pembuka selera di waktu ptng

   ~ m a w a r h u t a n  ~

No comments:

Post a Comment