Wednesday

♥♥♥...SiMpULaN HaTI..♥♥♥

Halooooo…Assalamualaikum..blh brkenalan..cehcehceh !!! mcm pakwe nk tackle awek plk kan.Cakap pasal tajuk kt ats tu mybe korng dh fikir aku ni skt hati ke apa kn…haha..xdelah,aku sht aje…smkin montel adalah,x tau knp lps kawin 4 bln ni..selera semakin brtmbh2,bhagia kot..hahaha..alasan trbaik utk elak diri padahal mmg kaki mkn pon..kul 2 pg pon blh mkn lg,mau nye x gemuk..dh la mmg gemuk dr kecik lg…ermmm…fikir pasal masalah berat bdan ni risau jgk tkut buatnye trkena panyakit2 kronik..hissshhh…xleh jd ni,kena start diet nie…huhu.Tp blh ke aku nk diet ek ??...tepuk dada tnye otak mek yah oi…!!..nk seribu daya x nk seribu dalih..hwaaaa..pribahasa di tujukn utk diri sendiri..*tgh sorok muke dlm selimut..hihi.Aku dh nekad ni…*korng nmpk x muke aku tgh siyes ni..huhu.msk thn baru nti,aku nk mula diet..mmg dh teruk benor saiz bdn aku skrng..sampaikan ada org kate aku ni dh pregnant pon…pergghhhh..x cyg mulut punye org.Pregnant bendanye…lemak tepu ada la kt perut ni,bknnye baby…hehe.*tgh berangan cmne rupe aku bile pregnant nati ..errrr…..sure cm penguin kn,trkedek kedek bwk perut..hahahaha…so sweet !!! tp masih blm ada rezeki aku & suami skrg ni.INSYAALLAH…next year kot…kikiki.Ktorng mmg x rancang2 pon nk dpt ank,kalu Tuhan nk bg rezeki awl kami trima ajelah…kan.Rezeki jgn di tolak…ko guano demo kato..!!!.Asalnye mmg aku nk rancang dl tp suami aku ckp nk rancang wakpe…bknnyenye muda lg pon..nti dh tua2 br nk branak mcm2 penyakit plk dpt..nti…*helllooooo…cik abg,I’m still young okkk…kakaka…padahal suami aku nk cover diri dia aje,maklumlh kn…dia dh t****…huhuhu..dia tau aku ckp dia tua,mampuih aku kena nti…kena cium aje pon…huhuhu..xdelh gurau aje.
Oklah berbalik pd topic asal kite yea…skema gilo ayat,pd entry aku yg lpas2,aku xde cite pon cm ne aku blh kenal dgn suami aku kn…rasanye x perlu lah aku cite secara detail sbb aku nk cite tu, hanye aku & suami aku je yg tau…konon2 cite romantik kami laaa…gitu..huhu.Yang aku xleh lupe pasal suami aku ,dia ni jenis yg sungguh2 & berusaha.Asalnye jmpa skali pandang aje kt kedai mkn…pastu x sangka plk trnmpak dia kt tagged..so kt situlah kami mula berhubung..awlnye msj2 aje kt laman social tu…pastu x sangka plak suami aku mintak no fon tp aku bg no yg salah..kononnye main teka teki la…*jual mahal skt beb !!!!...jual murah nti dia ckp aku plk yg trhegeh2..hahaha..aku bg no 01maxis-610?27?...hahaha..agak2 korng la,kalu lelaki yg jenis nk main2 dia usaha x nk call kite bile kite bg no fon cm tu…*saja aku nk test dia.Lps beberapa hr aku msj no tu kt tagged tibe2 ada call msk & nk ckp dgn aku..hihi..mule tu tragak2 jgk nk jwb sbb no xde dlm saving aku.Dia ckp siap kena marah2 lg kt org sbb dia test satu2 untk jmp no aku tu..hahaha….sian abg.Pastu mule la dating skt2..huhuhu..*xkn nk cite kt sini jgk…segan la beb!!.Pd mula2 nk dating2 ala2 couple gitu,aku x agak la dia ni en.dude sbb dr gaya & dressing dia mcm org bujang aje tp org ckp bila kite suka kt org tu kite akn rasa pelik dgn layanan dia…rasa mcm caring sgt x sama mcm lelaki yg blm kawin..*aku dpt rasa sbb aku ni bknnye x penah bercinta ponnn…siap putus2 tunang lg pon…hihihi..hebat x saya ???.Dari situ aku mula rasa curiga dgn dia..sbb aku rasa dia ada sorok sesuatu dgn aku..aku pon ape lg dgn menurut kata hati aku,aku mula mendesak & ckp kt dia rasa x sdp hati.Dengan muka sedihnye dia cite kt aku kisah dia dl2 & sbb2 dia bpisah dgn ex-wife dia tu..mula rasa mcm di permainkan plk sbb bila kt mula syg dia br dia cite status dia yg sebenar.Hampir smggu jgk x brhubung dgn dia gara2 kes tu..aku yg buat2 merajuk x jwb fon,padahal rindu jgk rasanye…hihi…dia msj aku ckp nk jmp & trima apa2 pon kputusan aku nti.Kes ni aku rujuk pd kakak aku & tanye pndapat dia,kakak suruh aku buat solat istikharah…aku buat solat tu tp x dpt pape petunjuk.Agak berat untk aku buat kputusan …ini melibatkan masa dpn aku & keluarga aku.So dgn kate hati aku, aku memilih dia untk jd teman hidup aku hingga ke hujung nyawa sbb dlm ramai2 lelaki yg aku kenal…dia lain mngkin sbb usia dia yg ckp matang & brtggjawb ,ada  ilmu agama,blh jg & bimbing aku di masa hadapan.Keptusan aku ni mdapat tentangan dr mek aku sbb dia tkut aku menanggung beban yg berat nti krana suami aku ni punya ank dgn ex-wife dia dl.Korng dpt rasa x apa yg aku rasa masa tue,hubungan kite x di restui oleh org yg trpenting dlm hidup aku..aitu IBU kite sndiri..Hanncusssnye hati ni….ceeeewaaahhh.!!!.Dengan berkat solat hajat aku pd Allah S.W.T serta pertolongan kakak..mek aku mula dpt menerima keputusan aku untk memilih en.duda ni sbg suami aku dunia & akhirat.TERIMA KASIH MEK KERANA MERESTUI PERHUBUNGAN INI.SAYANG MEK SGT2..dengan adik bradik aku yg lain xde masalah,cik aku pon x kisah sgt Cuma kena pasti suami aku brbudi bahasa dh hormat org tua..Masa konvo aku bln mei lps aku pertemukan fmly aku dgn bakal menantu diorng..syukur pd yg Esa sbb telah di permudahkan segala2nya dan parents aku siap puji2 lg,kate diorng suami aku ni  jurus…(org kelatn tau mknenye )lps prtemuan tu dan2 parents aku suruh suami aku hantar rombongan untuk aku…hihihi..x menyabar plk diorng ni sama cm aku jgk....*gedik lebihhh…hahaha.Aku x dpt byngkn jika mek aku x izinkn hubungan ini..mmg aku akn ikut kehendak mek aku sbb aku sukar nk bantah apa yg dia ckp & aku x nk jd ank derhaka sampai lari2 rmh smta2 nk kawin dgn lelaki pilihan sndiri,Cuma mgkin aku tidak sebahagia skarng ni kot…bahagiakah aku ???.....ermm…mmg aku bhagia sbb dpt suami yg sbaik suami aku..huhuhu..LOVE U  FOR EVER,ABG..tmbh2 dia jenis kelakar & suka brgurau & aku suka cm tu sbb aku ni kaki kacau org…hahahaha..mkn bdkkk!!!!!!...Cite pasal ank2 tiri aku plk,semuanye ada 3 org..2 laki & 1 pmpuan..semuanye dh besar2..x perlu aku nk basuh diorng punye berak lg..Cuma aku perlu sediakan mkn diorng..tu aje.Org kate dh blh tumpang tenaga la…cm tu.tolong kemas rmh,buang sampah..Trima kasih jgk kt diorng sbb blh trima aku sbg mama diorng ..wlupun hanye ibu tiri..BUAT ANK2KU…ibu tiri skrng x sama mcm ibu tiri dlm cite bwng putih bawang merah tue yea…jgn risau,mama xkn dera kamu semua Cuma mama nk kamu semua syg mama mcm ibu kandung kamu & hormat mama mcm ibu kandung kamu jgk…wlupun ibu kandung kamu x hiraukn kamu…baik kan aku…ni ????..huhuhu..*masuk bakul angkt sndiri…hahaha

Cukuplah entry aku hr ni…penat jari menaip ni beb !!!..
aku nk google blog2 resipi jap...mane tau kalu2 ada resipi yg trsangkut kt hati ,blh jgk masak bile abg aku & fmly dia datang sabtu nanti...Sayonara !!!!
さようなら...

~m a w a r h u t a n~

No comments:

Post a Comment