Monday

kate hati..



Assalamualaikum...huhu
bertemu lg kite dalam arena luahan rasa huhu...dalam dua tiga minggu nie mcm2 perkara berlaku dalam hidup aku..ada perkara duka ada perkara gembira..tp yg byknye perkara sengsara la..hwaaaaaa.Walauapepun aku trima ape yg berlaku sebagai dugaan serta ujian dari Allah s.w.t untk menguji kesabaran hamba2 Nya dalam menempuh liku2 kehidupan..
hari ni aku nyaris2 kena saman dgn polis & trkena saman dgn MPKB..
pg td aku g kota bharu dgn ank spupu aku yg brnama nordiana..lps g hantar buku kt perpustakaan awam kota bharu,ktorng pun terus g pusat bandar..nk di jadikan cerita,biasanya aku pack motor kt area bgnan Mydin pastu aku jln kaki aje la nk ke mane2 kedai kt pusat bandar tu..pastu nodiey bg cadangan supaya aku terus packing kt dpn nagoya memandangkn aku nk beli kain kt nagoya tu...dgn bangganya aku pun teruskan perjlanan , sampai aje belok ke nagoya rupenye jln shala..huhu..nk patah blk mmg xleh la..sbb jln yg aku ambik tu pun jln shala jgk pastu tnpa fikir panjangaku pun terus ke susur kiri utk kuar dr tmpat tuh..
hihihi..apelg trsrmpak la dgn polis yg sdng buat operasi,dgn muke x bersalah aku brhenti pdhal aku tau ape salah aku..tp buat2 x tau aje..mklumlah tahap ego aku kn sgt tinggi..hihi..
aku ikut aje arahan dr encik2 polis tuh...pastu ada sorng en.polis tu ckp..kalu ikutkn hati dia,dia x suke saman2 orng ni tp kalu dia lpskn member2 dia plk ckp dia x buat keje nanti..
aku fhm situasi dia tu..dia serba salah sbnrnye tuh..
tp masa tuh aku mmg pasrah aje..en.polis yg garng tu nk saman pun saman la,dh mmg salah aku..
dlm sejam jgk aku dok tggu en.polis yg garang tuh bg surat saman kt aku tp x bg2 jgk,aku dok fikir jgk ape salah aku lg sampai dia susah sgt nk tulis surat saman tuhh...hai en.polis..en.polis !!!!
sedang dok soksiksoksik dgn nordiey en.polis garang tuh datng kt ktorng..dia tnye aku ape salah aku,aku pun jwb laa salahnyeee sbb ?????..hihi
dia pun ape lg bersyarah laaa....pokpekpokpek !!!!
akhirnye di atas budi bicara tersebut aku dibebaskn dr kena saman..hihi.tp sambil rasa bersyukur trasa jgk panas hati sbnarnya dia mmg saja buat ktorng trtunggu2 sampai sejam lebih..dgn muke selamba bewaknye dia ckp "sy sengaja aje buat awk tggu cm ni"..sktnyee ati akuuuu,rasa mcm nk luku2 aje kpla dia tuee tp sampai ke aku,kena panjat krusi dl kot..hahahaha.
mmg en.polis garang tu nk kenakn ktorng rupenya....sengal punye en.polis.penat aku dok kt tp jln tuh mcm geng2 PATI plk rasanye..malu x yh nk ckp la...huhhhhh!!!!!
lps semuanye selesai en.polis tuhhh...ktorng pun pusing2 la pusat bandar tuee sambil2 nk cari packing yg sesuai nk pack motor.
aku pun trtgk tmpt nie ramai org packing motor..aku pun ape lg tmbh2 dgn sokongan dr nordiey,aku pun packing la kt situ...stlah dijamin slamat semuanye...ktorng dgn rasa seronoknya mejelajah setiap kedai yg ada area tuhhh..hihi..mklumlah dh 3 minggu x kuar ke pusat bandar..jakun la jdnye.tmbah2 aku dgn nordiey,lg la meriah jdnye..lps mkn & beli ape yg patut ,ktorng dgn kepenatan bjlan la ke tmpt packing motor td..sampai aje kt sana tgk3 motor ktorng dh xde..
ya ALLah...Tuhan saja yg tau ape prasaan ktorng masa tuh..nordiey pucat sampai ke gigi...aku lg la bergetar rasanye kpla lutut ni..hahaha...
dgn sepntas kilat otak aku trfikir utk tnye org yg ada kt situ pasal motor ktorng tuh...huhuhu..
rupenya2 MPKB yg angkut sbb area tu xleh packing motor aku plk main belasah aje buat mcm dok kt kg plk ...hahahha...
malu plk rasa kt akak yg aku
tnye tuh , ...melayang duit aku rm2o..hhahahah
..padahnye bertindak melulu bile buat sesuatu perkara..
pengajaran utk diri aku ialah berfikir dl sbelum bertindak dan ikut kate hati kite dlm membuat sbrang kputusan sera jgn lupe bc doa sblm memulakn perjalanan..huhu



~~m a w a r h u t a n~~

No comments:

Post a Comment