Tuesday

✿ A s a M g A r a M h | d u P k U ✿

Good nite....malaysia..dh gd nite ke ??..br pkl 11.50 pm..org muda ckp mlm masih muda tambah2 dok kat s.alam ni..lagi x terasa lewat wlpun jam 2 3 pagi.
Assalamualaikum W.B.T...salam Maulidur Rasul untuk semua muslimin dan muslimat di Malaysia,maaf terlewat wish ya..maklum la, aku ni kan rajin skt2 aje malas plk yg byk jd jarang2 update blog tu, sbb malas la..huhu..entah pape aje kn.
Ok..hari ni aku xde la cite yang best2 pun nk dicitekn kt blog ni cuma nk kongsi rasa yang x penah puas. Hari ni aku cuba satu pendekatan baru untuk elakkan suasana yang bising kt dlm kelas aku tu, aku guna muzik untuk tarik perhatian mereka untk siapkan keje yang aku arahkan,aku nk mereka buat keje sambil enjoy2 dan x nk tension2,alih2 aku plk yg tension. . Tp awal2 aktiviti segalanya berjalan dengan baik tp selepas 40 minit kemudian , bermula sesi test2 vokal untuk aku melalak kt dalam kelas tu...dh proses PnP kt studio seni,ruang punya la luas...pelajar plk 45 orng..cuba kauorng bayangkan,blh ke mereka dgr suara cikgu perempuan dalam sesuana tersebut...dgn keadaan sekeliling yg sgt bising tambah plk dgn suara2 mereka...Ya Allah,Tuhan saja yg tau perasaan aku masa tuh...ingtkan dgn cara yg baru aku guna blh ringankan bebanan suasana tersebut tp semuanya hampa.Langsung mereka x endahkan setiap patah yg kuar dr mulut aku ni...adusssssss....ape lagi cara yg sepatutnya aku buat ?...bak2 psikology nie aku x mahir sgt,kalu aku slow talk dgn mereka...nmpk mcm aku manja2kn mereka plk...aku ingtkn tingkatan 4 dh ckp matang dlm mengawal diri mereka tp semuanya sama..lelaki dan perempuan xde beza...masing2 nk ikut kepala sendiri...yg pempuan plk 10 minit masa nk tamat kelas...ramai plk yg nk ke tandas,tp aku tau itu semua alasan mereka untul kuar kelas lebih awal, dgn cara yg baik aku ckp sekejap lg awk blh kuar tp hampa sbb lps aje 2 minit aku ckp,,,tgk2 mereka dh lesap....tu perempuan,yg laki xyh nk ckp la...siap tggu dpn pintu studio lg...last2 aku kepung mcm nk kepun kambing mck kandang plk...adussss...penatttt btl!!!!!!.
Kadang2 bila aku fikir blk....adakah begini suasana kerja yg aku hadapi nati...kalu begini lah gayanya...mmg cpt jd tua la aku nti...huhu.tringt plk kt ank spupu aku...dia x nk jd cikgu coz takut cpt tua...hahahaha...kelakar plk...tp xpelah,wlubgmana skali pun , aku kena trima sbb ini bidang yg aku pilih seblm nie serta aku kena ikhlas dgn setiap patah perkataan yg aku ajarkan kpd pelajar2, br lah hidup kite di berkati...btl ?...hihi..mate pun dh ngatok ni,ape kate kalu kite sambung di lain masa plk...blh lagu tuh ?....
huhuhu..

~~m a w a r h u t a n~~