Friday

✿✿..Suriramram..✿✿

Assalamualaikum...agak lame aku x update blog.Sejak dua menjak ni...rasa lemau ,lemah , malas je nk on9 bagai...mgkin sbb tahap kesihatan aku yg semakin merosot kot.Sekarang ni cuaca kt Puchong hujan lebat yg amat,suhu tu rasa sejuk skt walaupun suhu bdn aku rasa panas mcm nk demam gitu tp x demam..pelik kn ???..hihi..inilah penyakit di buat org..*org tu adalah laki aku sndiri laa..huhu.Aku masih lg x g jmpa doktor..hby aku ckp tggu sampai kandungan umur 2 bln dl,br dia nk apply cuti khas..cewaahhh...khas la kononnn !!.Kt entri lepas aku ada cita yg aku x confident  aku ni hamil kn...so aku telah buat UPT utk kali kedua.mmg sah la kot ada baby dlm peyut aku ni sbb dua2 UPT tunjuk double line.Suka ?....mesti la suka,sapa yg x suka nk dpt ank sndiri kn..sblm ni asyik dok main dgn ank sdara & dok jg ank org je kn...ni zuriat kite sndiri bebb !!..mau x happynye...Tp dlm kehappiyan ada jgk terselit rasa takut sbb bila dh jd ibu..tggjwb aku sgt BESAR untuk menjaga dan mendidik agar ank aku menjadi insan yg berguna pada ibubapa,keluarga,agama,bangsa & negara...ini amanah ALLAH S.W.T untuk aku dan suami.
In Shaa Allah...aku akan cuba menjadi seorng ibu yg bertanggungjawab sebaik mungkin.

2x chek...positif.


Sekarang ni..tahap kesihatan aku masih lg terkawal..alahan pon masih lg di peringkat awal..xde yg teruk2 sgt.Blh lg mkn tp kena bilas dgn air oren sunquick @ dgn epal hijau...kalu x bilas..nati muntah blk.Tahap kelaparan aku berpanjangan sampai tgh mlm2 buto pon masih lg nk mencekik..tp aku cuma layan susu panas  dgn biskut ajelah...xmo mkn yg heavy2 sgt nti obes plk aku...bkn aku je dgn baby aku sekali obes...parah bebb.. !!! asalnye nk kuar normal..alih2 terjun tingkap plk nti kn...huhu..jenuh doktor nk menjahit nti kn...huhuhu..gurau je..buat celupar mulut..mampuih aku !!!.okeylah...dh asar pon ni..Aku nk blah dl..letih nk menaip...rasa mcm nk baring2 je..x ngatok pon cuma bdn lemah skt..ermmm...kalu mek aku tau mcm ni..mau kena ngepek 48jam nti...ylh..asyikk tdo je...x cergas langsung..mesti dia pesan jgn nk manja2kn diri tu sgt..nti susah nk branak...potpetpotpet.........okey..ลาก่อน...see u later.
p/s : Rindu gile2 kt my sis...hari2 dok bukak blog dia..
bc kisah2 ank2 sdara yg semakin membesar dan bijak..

~m a w a r h u t a n~

No comments:

Post a Comment