Friday

♥..R e Z e K i YG t | D a K d | d U g A..♥

Assalamualaikum..selamat petang buat kalian..
errmm...tersangat la moody utk mengupdate 
blog ni..tp ada cite sensasi yg aku nk share berkaitan dgn tajuk di atas..huhu...kourng nk tau ke..??...
okeylah aku cite skt yea..
Citenye pada hr semalam..jengg..jengg..!!..
cm suspen aje kn..

Pada pg smlm..awal2 pg lg aku on9 smentara nk kuar g skolah atin utk beli buku kt koperasi..
Mmg nk bg dia beli sndiri..tp hby aku mcm x arap je nk bg duit byk2 kt bdk tu,so aku pun offer diri la utk g skolah si bdk montel tu...dalam tgh nk siap2kan diri..aku bukak fb jap,tgk kt home..byk plk post dr akaun "jom Hamil"..byk cite2 yg menghappykan kt wall akaun tu..semstinye pengguna yg mengguna produk tu la...yg aku cite dl pasal produk Lumiglow tu..okey,aku x nk cite pasal menda alah tu..aku nk cite pasal aku ni..blh plk tersasar..kn..apee daaa...

Aku pun kire2 la aku punye period...bln December lps aku x period lg dan bln januari ni pon xde tanda2 nk period jgk..cuma ada rasa sengal2 kt ari2 mcm senggut gitu..tp x period pon..pelik jgk..biasanye bila ada tanda2 cm gitu..lps sari dua..mesti period..tp ni x...sblm ni ada jgk aku missed period sebln slpas kawin..aku & hby agak, dh pregnant tp bile buat UPT ..xde pun..still 1 line je,aku belasah nenas br period pas tu.Jd bln ni kami laki bini pun buat x tau ajelah...aku dh mention kt hby aku..pas chek sminggu dua lg kalu x double line aku nk mkn nenas mcm ari tu jgk..hby aku ckp..mgkin aku ada masalah hormon x stabil ni...
Tp tibe2 plk pg smlm ..aku mcm teruja plk nk chek urine,kebetulan plk urine test tu ada satu lg yg baki guna 2 bln lps..so,aku g toilet & chek la sorg2...tgk2...aik double line laaa...hahahhaa...2 3 4 kali aku telek benda alah tu...ckp sorng2.."btl ke ni .."...sambil gosok2 mate..takut mate aku yg blurr...maklum la kn x mandi lg...kikikik..siap brlari g ambik spek mate kt blik...aku ni kan rabun.."eh..eh..betul laaa"...sambil mulut trsengeh2..mcm x percaya aje kan.
Sebenarnye aku & hby x plan pun nk ada ank skarng ni tp kami jgk x rancang pun..cuma berserah pada rezeki ALLAH S.W.T saje..kalu DIA nk bg skarng kami trima je & kalu xde rezeki lg pon skarng ni kami x nk beriktiar lg la...hby aku ckp jika xde rezeki lg buat skrng ni,lps aku posting nti br berusaha nk berubat bagai..Tp ALLAH ITU MAHA PEMURAH...DIA memberi kami rezeki lebih awal yg tidak di sangka oleh kami laki bini...
YA ALLAH...YA TUHAN KU..
~Jika benar ada zuriat dalam rahimku ini,kami bersyukur pada MU.Akan aku didik zuriatku ni menuju ke jalan yg diredhai MU.
~Jika benar ada segumpal darah dlm rahimku yg akan menambah umat MUdi dunia ni,Aku mohon pada MU ,YA ALLAH..berikanlah aku dan zuriatku  kesihatan yg baik utk aku meneruskan kewajipanku pd MU dan jgk Suamiku.

Bila ddk sorng2 ,aku rasa mcm x prcaya je, yg aku akn menjadi ibu sampai ke akhir zaman..bkn ibu tiri yea..huhu.Smlm aku ada mintak hby aku belikan UPT tu satu lg..sbb rasa mcm x konfiden saja..kot2 benda tu salah ke ape...hihi..hby aku ckp "kite test minggu dpn saja "..& buat masa skrng ni dia pesan suruh aku rehat2 saja,jgn angkat benda berat2..sbb masih awal lg..mek & cik aku kt kg pon aku x mention lg..sbb takut trsalah test ke ape..kan...kalu btl syukur la...kakak aku yg kt kedah & ank sdara aku yg kt sabah aje yg tau pasal ni...bkn ape sbb smlm aku rujuk kt diorng pasal UPT tu..diorng kn ada pengalaman...huhu.

Nak cite pasal hby aku plk...smlm..lpas ku tgk result tu..aku msj dia & ckp ada hal nk bg tau..tibe2 dia call..& nk tau ape benda yg aku nk mentionkan..aku pon tanye la dia..nk tau skrng @ blk keje nti..dia jwb , nti blk br nk tau...hampeehhh...btl..mcm x excited aje kan..ada perasaan ke tidak hby aku tu..Dia blk dr keje & tnye aku nk ckp ape td...aku buat x tau je sampai la dia mengekorr ke blk..& sambil sengeh2 aku tarik tgn dia letak kt perut..huhu..tektik mcm dlm cite novel2 plk kn..huhu...akhirnye ternganga mulut hby aku..pastu dia gelak mcm x ingt dunia...sambil tgn menadah doa & ckp syukur..ermm...terharu plk aku tgk...aku dh set dlm kepala...mesti hby aku xde la mcm teruja sgt..sbb sblm ni dia dh ada ank 3 pon..tp rupenye tidak seperti yg aku sangkakan..terharu gile2..rasa mcm nk nangis je masa tu...dan blh plk dia ckp..ni bukti kasih , sayang & cinta dia utk aku tp aku x tau la dlm hati dia mcm mane plk kn,aku berserah pd ALLAH S.W.T saja,maklumlah aku ni perempuan yg kedua hadir dlm hidup dia...ermm...aduhh....penatnye tgn niee...lenguh2 palk..panjang gile entri aku ...mesti penat kourng bc kn..hahaha..sian kourng.

Ermm...oklah cite aku utk hari ni..nti aku ngedate lg. tp x tau bila la..rasa mcm malas je  2 3 hari ni..nk masak tuk mulut sndiri mkn pon xde mood..
Tp smlm..sempat la jgk celebrate our special day...aku masak nasi ayam & moist coklat kek...

~NAsi Ayam ..ayam saja,nasi x sempat nk snap cos perut dh kebulur


~Moist chocolate  cake...xdan2 nk snap..tgh panas2 pon blh laa..


~Kopok kudapan malam


comeyy..comeyynyee...
pic from google



alaaaaa...sejuk mata tgk..
pic from google



Kasihnye ibu
pic from google


Stakat ni la dl yea...kalu ada berita yg lebih mengembirakan kami laki bini..aku up date la..
skarng nk sembang lebih2..risau plk ialah..apa2 aje blh brlaku di masa akn datng..
kite hanye merancang..tp ALLAH S.W.T yg tentukan.Dah confirm nti br kami laki bini mentionkan kt adik bradik & the first persons of course my parents...
oklah blah dl..dh lewat ni,nasib dh solat asar td..skanrg nk g main masak2 plk kt dapur..menu utk mlm ni keli masak lemak cili api + telor dadar + sayur kobis goreng.
Assalamulaikum...
P/s : Solehah itu tdk terletak pada cantiknya wajah tetapi pada cantiknye iman
di petik dr fb Rusydee arts

Sekian

~m a w a r h u t a n ~


No comments:

Post a Comment