Wednesday

✿✿..I k a N o H h | k a N..✿✿

Hai..selamat mlm semua..hr ni awl skt dr smlm masuk blog.Sekarang ni aku dh x blh nk tdo lewat2 sbb nk kena bgn awal utk siapkan sarapan..musim skolah dh bermula jd bemula la jgk tugasan aku mcm 2 3 bln yg lepas...huhu.Hr ni xde kalut -kalut sgt sbb semuanye aku dh prepare dr smlm lg..iron bj & kerahkan si bdk montel a.k.a atin. tu siap2 kan beg & alatan skolah dia awl2..Pukul 6.15 kejutkan diorng semua...slpas solat subuh aku terus ke dapur utk siapkan sarapan..pg td aku cuma buatkan sandwich + milo panas je.. 

Lepas aje diorng pergi skolah..ermm..tugasan kemas mengemas pon brmula la...bkn nye mengemas ape pon..aku vacuum lantai pastu mod lantai sbb dh belengas sgt rasanye..dlm sejam aje buat keje2 tu,tu po sambil2 tgk tv sambil2 brfb..3 in 1 tu..kourng blh ??..hihi..rmh aku ni bknnye besar sgt pon...1 dapur 1 ruang tamu 1 toilet & 3 blk tdo..kecik aje kan...ada x sama besau dgn lubang idung kourng ??...huhuhu..itu aje lah yg mampu buat skarng ni...Syukur sgt2 sbb ada tempat berteduh..kn.Ada rezeki lebih nti blh la cari rmh yg selesa skt..huhu..
IN SHAA ALLAH..

Lepas kemas rmh..basuh baju*opss...mesin basuh yg basuhkn..aku tukang sidai aje..aku pon dok menyelongkar dapur kecik aku tu..defrostkan lauk2 basah utk masak tgh hari nti..kemudian aku pon buat la keje sampingan aku blk..dlm sejam dua..hahaha..appeee lagi sambung membuta la,masa tu dlm kul 10.45am...rehat2kn bdn kn..huhu..aku bgn plk dlm kul 12pm..set jam kul 11.45...tp trbabas..nasib kakak aku call..kalu x mau kul 2 pm aku bgn..kebulur bdk2 tu blk skolah nti..huhu.Dah tdo lewat smlm kn...kena la top up blk..kalu x lemau la bdn hamba ni..cos x ckp tdo...huhu.Pas borak dgn kakak aku kejap..terus bgn g mandi & urus diri sndiri..pastu brmula adegan masak memasak dr  tgh hari sampai ke ptng...lameenyee...mcm masak kambing pangang aje kan...hahaha..xdelahhh...aku msk sup ayam je pon utk lunch..pastu aku buat keje2 lain mcm kupas bawang & blend..aku ni jenis suka buat stok..bhn2 masak..contoh bwng merah & bwng putih & cili kering..aku blend byk2,kemudian simpan dlm fridge.Biasanye dan la sampai 4 5 hari gitu..Aku buat cm tu sbb senang masa nk guna nti..xde la trhegeh2 nk kupas & blend masa perut dh nyanyi lagu keroncong..cepat. pantas , bersih & sedap..tu adalah prinsip aku bila di dapur..huhu.

Lepas settle brng2 masak..aku usahakan ikan yg hby aku mancing smlm..susah gilo nk sian tu kot..besar + licin..asyik terlucut dr tgn aje...tp aku brjaya jgk sian dan masak..atas permintaan hby aku smlm..aku masak kari aje ikan tu..


Habis peralatan yg ada kt dapur aku. gunakan..nasib xde gergaji buaya,kalu x haruss laa...hahaha
cm ne rupa gergaji buaya ek ?..x penah tgk tp penah trdengar hby aku ckp je hari tu..abaikan aje gergaji tu.

Taraaaaa...dh siapp pon..sejam lebih uruskan ikan ni..dh la sisip dia byk..nasib ada pemgaru tu..aku garu2 je kt bdn dia..bak potong tu yg ponat skt...ready to cook...


~Kari kepala ikan..nk resipi google la sndiri yea..
aku masak x tgk resepi pon..know la kn..i kn expert bak masak2 ni...
kuakuakua...puji diri sndiri la plk....of couse la..hahaha
*gurau je..menu utk dinner kami td..menu sampingan x ambik pic pon sbb hanye ikn kering goreng brsama sup ayam baki siang td je..




Okeylah..dh lewat ni..hamba tdo dl,mybantal peluk x blk2 lg ni..dia kuar melepak lps mkn td..ahh..malas la  nk tggu2 dia..pandai2 la cari bantal & selimut sndiri nti yeaa..bng...huhu
selamat pagi semua..semoga mimpi yg indah2..
Assalamualaikum...

~m a w a r h u t a n ~



No comments:

Post a Comment