Saturday

BiaSa2 S a h a j a


Hai uuooolllss...
Assalamualaikum..selamat pagi semua..
ni saja2  je update cite biasa..sesuai dgn tajuk okey..
Minggu ni seminggu aku terperap kt rmh,,,so boreddddd...
tgk status kt fb member2 mcm syok je asal weekend je kuar berjimba dgn fmly @ 
kwn2 mereka..kadang2 teringin jgk nk kuar tanpa arah tuju mcm dulu2..
zaman belajar2 dulu..time xde class & xde asignment syok gileee...
keluar melepak dan cuci mata yg mmg dh rabun ni haa...hihi
tgk kasut..tgk beg..tgk majalah kt popular book store 
pergghhh...legaa yg amat wlupon  masa tu pokai tahap gaban..
hihi...

Tp sekarng mmg susah la...dgn keadaan yg baru ( punya baby)..
tempat baru mmg agak sukar sikit aku nk keluar tanpa en.hb..
area puchong ni aku x biasa.lps kawin je br ddk sini kan..
nk kuar sorg2 mmg tak lah jwbnyee...tambh2 aku x reti bwk keta..
ermm...ckp pasal drive2 ni..entahkan bila agknye nk g sekolah memandu..
lesen motor dh mati sthn lebih dah..ermm..
alamatnye tggu aku keje dl la rasanye...bila jd full housewife mmg cm ni lah,
time tak terdesak mn nk kalut g belajar memandu ke apa kan..di tambah plk 
kewangan aku & en.hb tak berapa nk stabil lg..rasa nyesal plk tak ambik lesen keta masa 
study2 dl.Member2 aku yg embik lesen kete masa study dulu dh senang lenang dh skarng ni..
semua dh ada keta sndiri..aku sorg je yg masih trhegeh2 menumpang kete suami..
erm...sedih kan...weiii...KPM bg alh aku peluang utk keje...kourg tak kesian ke kt aku ni..
umur dh tua..belajr susah pyh dr kecik..tiba2 dh tak dpt keje plk...
tolongggg...tolonggggg....aku nk jd cikguuuu...
apa guna degree yg aku ada ni kalau ko tak nak ambik aku jd cikgu wei,,,.
ermm...

Hr jumaat lepas call pegawai kt SPP..tanya pasal status aku..
sbb aku call dia dua bln lps dia suruh call blk bln 10..
jd hr jumaat tu aku call la pegawai tu..pastu dia ckp plk suruh call tanya dgn pegawai 
sorg lg hr isnin ni..sbb hr tu pegawai yg sorg ni cuti...
pegawai yg aku mula2 call tu ckp..sekarng ni pegawai yg sorg lg tu tgh kumpul nm yg failed interview..dan dia ckp kemungkinan akn di panggil dlm bln 12...
aku pon tak pasti...kdng2 mereka ni sembng kosong je..dh sthn lebih dok brhubung dgn org spp ni tp 
janji tinggl janji je...bg harapan palsu kt org je,..kan ??
erm..sekrg ni aku kena byk2 berdoa je...mintk2 di permudahkn urusan aku dan di murahkan rezeki aku sekeluarga..bkn aku shja malah kejayaan aku ni akn menambahkan 
rezeki kedua ibu bapa sama.Semalam pon call bonda aku tanya khbar mereka...
Alhamdulillah...syukur wlpon usia mereka sudah meningkat tp Tuhan masih memberi mereka kesihatan yg baik..alhamdulillah...smoga mereka bahgia dunia dan akhirat..
di akhir perbualan,aku mintak bonda aku doakan kejayaan aku sama...
org kata doa seorng ibu sgt mujarab..dan jwpan dr bondaku sgt2 menyentuh jiwa
"mek berdoa sokmo2 utk ank2 mek,biar hidup sene2 jgn jd mcm mek ,sbb tu mek atar skolah "..
hampir menitis air mato aku sbb hanya aku dan ank2 mek saja yg tau susah senang hidup mek...*syg mek sampai syurga...

okeylah wei...
ngtok doh eh,,,smula2 la plk aku update ye...
nah belanja gambr ank dara aku skeping..



Ni gambar 2 bln lepas..
suka kn main lg bdk tecik ni bila bwk dia kuar..
mcm burung br kuar dr sangkar plk gaya nye...


Ni pon gambar sekitar 4 bln lepas..
masa ni aku blk bercuti kat kampung..
captured by my self..hihi..selfie jarang2 dgn my sis..
my friend sampai syurga...sedih gembira duka sengsara
 kami akn kongsi bersama...dah lama tak jumpa ni..
hahaha...br dua bulan lps je pon...jmpa raya puasa hr tu...
Pei...rindu kamu sangat2..
my sis ni pon ada blog jgk..nk foloow blh lerr.




~m a w a r h u t a n~

No comments:

Post a Comment