Thursday

k a m i & aiDiladHa

Assalamualaikum…
Selamat mlm  uuoollsss..
apa cite dgn raya haji kourng wei…
aku biasa2 je…thn lepas aku sambut aidil adha bersama bonda dan ayahda aku kt kampong..masa tu aku baru abis pantang 44 hr..thn ni plk sambut dgn suami leerrr..ada suami kan…tempat isteri di sisi suami..tak gitu keee…hihi…
thn ni kami beraya di rumh sendiri je kt puchong ni haaa…
kakak ipar aku yg kat Pahang ada jgk jemput datng beraya rmh dia tp en.hb ckp malas nk drive jauh2 dan di tambah plk dia dh janji dgn kwn dia nk g mancing hr isnin tu….so tak jadi lah nk g beraya ke sana..lagi pon kereta dh lama x servis..risau jgk kan…so beraya lah kami  5 6 beranak kt sini..aku xde masak yg pelik2 pon…masak simple2 aje…masak rendang sikit,kuah kacang sikit,satay 60 cucuk & nasi impit dgn lemang aku beli yg instant ke…fast & easy org putih cakap..hihi…balik rebus je ikut arahan..tu pon  2 3 kali tambh jugak depa ni…bak makan tak hingat doniaaa…hahaha..



Haruslah muka maknya dgn anknye dulu...hihi..
kami semua pakai baju raya yg raya aidilfitri hr tu je...
Aku ada jgk tempah baju dua pasang dgn k,ipar kt kampung,,
tp x blk kampung maka terpaksa pakai baju yg lama ajelah..
My Fea plk baju kurung yg raya lepas dan baju kasual pon 
yg raya lepas jgk tp x dan nk  pakai hr tu,so masih baru lg la...
Raya aidilfitri hr tu beraya sakan dia...
baju kurung 4 pasang & baju kasual 6 pasang..jd x dan nk pakai semua...
sweet sgt tgk my Fea dgn baju kurung dan rambut toncangnye...
hihihi...nk muntah tak ???..nk muntah tak ???
mak puji ank sendiri..hahaha..sabar ajelah yooo... 


Ni gambar kami berTIGA...raya AIDILADHA..
nampak sweet jgk tak ?...baik ckp nmpk..
klu tak aku cucuk biji mato korang...hahahaha,,,makan budakkkk..!!!!!
gambar terpaksa edit tambah chya sikit ye...x mau nmpk kontra sgt 
dgn my Fea...hihihi....harap maklum !!!



Pagi raya tu kami g solat sunat aidiladha kt masjid AS- SALAM
Puchong Perdana..ramai betul org tp kebanyakkannya aku nmpak semua mcm 
muka2 mek indon je..tak kisah lah kan...kite semua satu AGAMA.


My Fea di pagi raya..masa ni Fea br blk dr masjid dan tgh tumggu 
abah dia bakar satay kt daput...haaaaa...biar betikkk..rmh flat blh bakar satay  ke ???
aku bakar ats dapur gas je...dgn pemangang ikan yg besi tu..


Yg sebelah aku tu adalah ank bongsu en.hb dgn EX bini dia yg first..a.k.a ank tiri ambo le tuu..
..nama atin...aku penah cite kan..umur br 12 thn tp tuan nye...ya ampummm
besar gedabak...blk kg sdara mara semua pakat trsejut...
besar...mcm org tua2 dah..mulut pon blh thn tp dgn aku dia tak berani nk menjawab
..haaaa...mak tiri kan...haruslah kena takut...kakakaka...


Ni aje menu yg mampu aku sedia kan utk family tercintaaaiii...
Dalam kepala otak aku sblm tu nk masak speghetti dan puding triffle je..
last2 mlm raya tu en.hb ckp nk mkn menu mcm hr raya...faham ?...
ada rendang...kuah kacang..nasi impit..lemang...
makk aiii...besar benorrr selera dia...ermm layannn ajelah...
aku kan isteri yg mithali...kuakuakua...sedang dok potong ayam nk masak rendang terpikir plk klu buat satay best jgk ni...okeyyy...terus potong isi aym kecik2 dan perap..
pastu elok2 dok tgh masak2 semua tu..
blh plk en.hb ckp
 "dh lama abg tak mkn bihun goreng,klu mama larat esk masak bihun goreng ye,mkn dgn satay best tu.. "...tercenggang2 bini yg masih bau bawang lada semerbak kt bdn ni..jam 2 pg dah...
bangkit awal lah bini keesokkan paginyeee..aku kan bini yg baik..hihi..
alhamdulillah..masih aman bahagia...mintak2 bhgia sampai syurga..


jenggg...jengg..
ni lah satay terjun aku...nasib ada serbuk perencah yg segera..
tabur je serbuk tu...perap beberapa jam...
tadaaaaa....siappp...1st  time buat satay...
rasanya not bad laaa...
mcm kt kedai je...
*masuk bakul angkat sndiri...hihi




Aku beli nasi impit dan lemang yg segera je...
ingt nk beli lemang yg ori tp malas plk nk beratur panjang 
so,kami buat keputusan beli yg segera je...senang dan cepat  kan...
jimat masa dan tenaga...mkn jd T**k jgk kan..



haaaa...ni laaa...satay yg kami bakar..
pakai pemanggan besi ni je...tp kena pandai kawal asap la...
klu takkk...ermm...kelam satu rumah..


Aik...terpost gambar sndiri lagi la..
okeyy...ni gambar kami g beriadah kt taman tasik Cyberjaya..
sekali dgn fmly geng2 memancing en.hb...seronokk sgt..
berkumpul ramai2..sembang mesra..cerita kisah ank2 dan keluarga...
xde kaitan kisah2 org ye...kami bkn geng2 mengumpat tau..


Opsssss...ter upload lagi laaa...
fineee...tak kan nk delete kan..
ni kek bufday en.hb hr tu..29 oktober 19**
ain tgn bini dia la ni...okeylah kan..buat sndiri rasanye lebih nikmat..
aku pencinta kek coklat..dh dua kali beli..tp..harapkan rupa je 
cantik...rasa hampehhhh...kerassss...mkn sesudu terus tolak ke tepi..
si atin & abg2nyelah yg abiskan...
yg buat sendiri...sgt2 beerpuas hati...cuma rupa buruk sikit la...
bak2 decor2 ni aku failed beb...!!

okeylah...
mata ambo dah ngatok dah ni,..
nanti kite sembang2 lg ye dgn kisah2 yg lebih menari tertarik kau mmg the boommm...
 bai..bai...

~m a w a r h u t a n~

No comments:

Post a Comment