Saturday

SeLamaT Pet a n g

Assalamualaikum...
selamat petang uoollsss...untung laaa yg dapat keluar jalan2 hujung minggu ni
..aku jgk dh beberapa hari dok bertapa dalam rmh ni..nk keluar jejalan kerenta plk rosak..
masalah..masalah...tak dapat lari dgn masalah je...tp biasalah kan..
manusia..klu Allah SWT tak bagi ujian @ masalah,tu tandanye Allah SWT  tak syg kite..betul tak ?
DIA bg ujian tu sebenarnya untuk kite sedar dan sentiasa memperingkati DIA.Kite klu ada masalah jgn cepat melatah...istighfar byk2..solat fardu, solat hajat ..doa ..tu je cara bg kite rasa tenang bila ada masalah...kan...setuju tak dgn apa yg aku ckp ni..??

Di petang yg redup ni , perut sentiasa lapar je kan..sebenarnye aku br je lps masak kek..
jenngg,..jengg...tak payah nk over sgt lah mekyah oiii...kek batik je pon..org lain buat sambil korek idung je pon...haaa...korek idungggg???....ieeyyyy...yeekksssss,,,,
ada ke org masak sambil korek idung...klu drive sambil korek idung tu aku penah tgk la...
hahahahah...klu ada...eeeiiiyy...tak patut..tak patut...pengotoqq uuu...geli i...
okeylah berbalik kpd cite kek aku td ye..sbenarnye terjadinye kek tu sbb aku nk abiskan stok butter yg ada je...buat semak je simpan lelama dlm fridge..lama2 nanti takut rosak plk..kan dh jd amalan syaitaannnnn yg durjana..membazir kan...no no no ...mak tak suka tau..hihi. So tgh ari td aku bg arahan yg keras kpd atin g beli biskut marie kt kedai belakng ni...*keras la sgt...mak tiri kan..klu tak garang bkn mak tiri la teee..hihihi..takde lah ,aku garang bertempat okeyyy...
lg pon nk isi perut dia jgk..bahan2 lain semua dh ada cuma biskut tu ajelah yg takde.

okeylah tak mau cite panjang...nanti loyer plk tekak korang...
aku tak nak tolonggg yeaa...hihi..


Ni laaa...rupo kek batik sweetku...ada manik urai lebihan cupkek hr tu..
aku taruk je bg cun sikit...br ada feel nk ngap kan...
kena plk dgn kopi O ...
pergghhhh...terangkat cawan ni...
*mmg kena angkat la...klu tak mcm mana nk minum kopi nye...kan..
hihi...biasa la..buat propa sikit..
tak sabar nk g potong ni....


Ni gambar puding roti yg ptng smlm punyee...
dh lama tak makan..smlm aku ngap yg sejuk2 br kuar dr fidge...
ermmmm.....sedap sungguh...hihi..
puji diri lagi..

okey bye..blah dulu..
pnjng umur jumpa lg...
klu nk follow insta aku pon blh
*mamafea*



~m a n j a l a r a~

No comments:

Post a Comment