Sunday

♥♥♥..M a L a M K u..♥♥♥

Helooooooo...whatsupp bebb ..!!.Hari ni aku terlebih rajin sudahh...sampaikan x samapi 12 jam,aku dh karang entri baru..hebat x aku ??...baik kourng ckp hebat,kalu x.. aku x nk kwn..huhuhu..lawak ajee...kiki.Kaourng tgh wakpe tu..x tdo lg?..tgh chat dgn kekasih hati ek ?...udah2 la tu.,pegi tdo skrng..*marah ni..
Cewaahhh...ada hati nk marah2 org sbb tdo lewat..kau pon sama aje mek yah oi...spesis burung hantu jgk..hahaha.

Aku sbenarnye brtahan mate ni sbb nk kongsi cerita malam td dgn korng semua..kourng ingt x ..entri aku yg awal mlm td..yg aku ckp nk d masak bihun goreng tu...okeyy...dh ingt ek ?..bgs !!..10 markah utk kourng..huhu.Okey..aku nk sambung blk cite pasal td,slepas aku off line,aku terus masuk dapur nk mulakan keje2 aku utk siapkan menu melantak mlm td...Aku dh decide dgn hby aku utk masak bihun goreng je...skali tgk stok bhn kering...bihun goreng habis sudahhh...so,aku pon ubah menu dgn meggie goreng aje...pon pan pon pan...masak laa aku dgn penuh kegigihan & di tambah dgn kasih syg..cewaaahhh...bgs x aku ?...chef Ismail ckp,,kalu masak tanpa kasih syg..trhasillah masakan tanpa perasaan..huhu..*sbb tu hby aku ckp, ape2 yg aku masak mesti sedap...kuakuakua...bkn nk puji tp mmg trpuji pon...hahaha..Padalhal lidah hby aku yg keras kot...eh..eh..lari tajuk sudahh,ok aku sambung blk..lpas je masak maggie goreng..ingt nk terus goreng kropok & buat air tea pakistan...dalam tgh2 nk prepare nk goreng kopok tu..ada plk penghuni rmh ni mintak tolong aku,bukakkan paip air sbb dia ada dlm toilet..rmh yg aku sewa ni..paip air tu di sambungkn kt sinki sbb paip kt toilet tu rosak..jd paip kt sinki tu berkembar la...satu utk sinki..satu utk toilet & washing machine..aku pon dgn kelam kabut *kuali panas & blm taruk minyak lg..sambung kn la wayar getah kt paip tu..skali, aku cucuk je wayar getah..terus patah2 batang paip..ape lg...dapur aku di simbahi hujan laa...dgn aku2 skali mandi hujan...haru biru rasanyee masa tu...basahh lencungg bebb...!!!...brlari2 hby aku masuk dapur...hahaha..dasyat kn bini awk ni,,bng ??...dia pon cpt g ttp paip utama,takut banjir plk nti..haha.

Aku , mmg kalu tgh masak ...akn jd kalut bila ada org arahkn aku buat benda2 lain..akhirnyee jd cm gitu la..Biasanye bilo aku tgh sibuk masak...jika ada org suruh buat2 pape aku buat x layan je...xpon suruh diorng buat sndiri.aku xleh buat 2 keje dlm satu masa...nti btrabur smuanye...kiki.
Hby aku ckp..."ganasnye bini abg,sampai patah batng paip di kejekn "...
aku jwb.."mmg pon,kalu abg ada buat hal dgn ayg..mcm btng paip ni la ayg patahkan"...senyap x trkata hby aku..hahaha..dia x dgr @ buat2 x dgr...hahaha..korng fhm x ?..x fhm sudah.
Gambar xde yea.. sbb lupa nk snap td...dgn basah2nye mane nk ingtkn gambar.
Lepas hby aku repair skt2 dl..aku terus sambung blk masak sambil kaki dok lap skt2 lantai..lpas isi perut br lap btl2...laporrr...mane nk layan dl keje2 tu..kan.Setelah perut dh kenyang..dapur pon dah beres..*wlpun paip td hby aku blm repair elok2 lg,esk katanye nk settlekn sbb barang2 xde,kena g hrdware dl. Kami pon dgn senang hati kuar g lepaking kt tasik puchong perdana..sambil layan2 angin hby aku mancing...bab mancing,mmg hby aku ni DEWA....minat gilo2,padahal bkn ada ikn pon kt tasik tu...janji dpt pegang joran.
Ermm...pasrah la mek yah oi..dh jodoh kau dapat suami kaki pancing...jgn nk pancing TINO sudahh...aku pancung leher dia nti...
hahahaha...*aku kn vicious women..hahaha.

~Masjid As-Sallam,Puchong Perdana.

~Air pancut kt  Tasik Puchong Perdana

~Markas lepak2 hby aku,
jika dia lesap kt rmh,maka di sini lah tempatnye

~Persediaan umpan mancing 
Potato bun

~kudapan kami ank branak
Potato bun tu aku x ngap sbb tu umpan mancing.

~Ais blended special perisa durian..
bkn aku punye yea..aku x suka duyan

~Tgh letak perisa pandan..demand punye ikan..
dh la mkn roti kentang siap letak perisa bagai..
mengalahkn tuan

~Budak demok
mkn je kejenya,tgk kt tgn dia tu ape benda..
roti yg abh dia buat umpan mancing pon dia belasah..
ermmm...atin..atin..

~Harta pusaka hby aku..dh ada wasiat ke blm..entah..
aku x dpt yg ni pon..aku x herann..
kalu yg > $ < ni...aku heran..hahahaha.
Aku nk buat stok pinggan mangkuk kt dapur..
pandai plk dia bising2...
ermm....tunggu la ntii...kikikiki..
berselirat idea kt kepala bila dh ada duit sndiri nti..
hihi..




Errmmm...siyes ckp,aku dh ngatok gilo2 ni..oklah..aku tdo dl yeaa..slamat pagi,smoga ceria seindah suria..
Assalamualaikom..

~ m a w a r h u t a n~

No comments:

Post a Comment