Friday

✿✿..B i l a p E r U t K u b e r B u n y i..✿✿

Selamat pagi semua..Assalamualaikum.
Ceewaaaahh...awl plk aku bgn pg ni,biasalah kn bila perut bernyanyi2..cam ne nk sambung tdo blk..comfirm x la kn..Pg ni aku x tau lg nk msk ape untuk bekfes,nasi yg lebih smlm ada & elok lg..ermm..masak nasi goreng ajelah..di campur bersama ikan rebus..mesti besttt.Kourng penah mkn x nasi goreng di campur ikn rebus & ikn goreng ?...kalau kourng asal org kampung mcm aku mesti penah makan kn tp kalu bkn maksudnye x penah la tue..fmly aku 100% asal dari kampung,so semestinyelah mek aku x tau nk masak ala2 org bandar mkn..kn..western2 lg la,dia pun x tau western tu menatang apo.Perut melayu + kampung maka jd la seperti aku skarng ni..bila masak mane ada reti nk cuba resipi2 ala2 org bandar..kan..asyik2 menu dr lauk pauk org kampung aje.Teringin jgk nk masak western2 ni tp x tercapai lg ,di tambahkan plkperalatan kt dapur aku tu x berapa nk lengkap sgt..maka impian aku hanya tinggal impian ajelah skrng ni..
Resipi dah mcm2 ada simpanan aku ni..ermmm..tunggu ajelah nati yea..huhu.Aku ni kalu bab mkn ..mmg nk merasa semua jenis makanan,kecuali yg berunsur durian..mmg x lah. Kalu blh aku sentiasa nk cuba resipi2 baru tp ada plk yg selalu menghalang aku punye mood masak..ermm..elok2 dok pikir nk masak menu lain dr biasa * nasi..tiba2 ada org order nk mkn nasi jgk...ermm..sure la hby aku..asyik2 nasi..asyik2 nasi...nasi asyik2..boringg !! elok sgt jd menantu Pok Ya...nasi aje 24 jam.Tengokkk..gara2 mkn nasi sokmo la badan aku jd cm ni..dh mcm mak dugong je..hammpehh !!..ek elehh...mcm la kurus sblm ni..*monolog sndiri..huhu.Nasib jgk hby aku dapat bini yg kreatif & inovatif mcm aku..kikiki..produktif aje blm lg.Buatnye dapat bini yg x reti nk ubah menu harian..maunye muntah hijau laki aku tu...kuakuakua..

Sekarang ni aku tgh menaip entri ni dalam keadaan aku tgh semput a.k.a lelah..kesian aku kn...??..asyik lelah memanjanggg..ada ke ubat nk bg hilang terus penyakit ni..aku nk yg skali cuba terus hilang..ada ke ek ?..
aku x nk amalkan guna inhaler...aku ada baca kt internet yg menatang tu 

 ada side effect untk kite..aku x nk melarat penyakit ni..ermm...tawakkal ajelah..Semoga Allah S.W.T  berikan kesihatan yg baik untuk aku..
Aminn !!..kauorng pon doa2kan aku jgk yeaa...
ni ada pic yg smlm aku x sempat nk ngedate smlm
jd hr ni aku uploadkn...


 ~Ikan singgang versi diulit mimpi


~Ayam goreng halia versi caca merba

~Bubur biji nangka versi 1 malaysia

Hr ni ingat nk masak nasi goreng versi kampung utk bekpes,untk lunch plk nk masak ikan keli berlado versi meletop & sayur lemak putih versi sentuhan jiwa & telor dadar versi mendada.Minum ptng ingt nk buat kuih sri muka versi sesuci kalbu...ermm...untuk dinner x pasti lg,tggu myhby order dl...

Aku layan je....hahaha...smlm dia ckp nk diet ...diet la sgttt...sbb perut dia dh makin ke depan,ada selai dua jeans dh x muat..
hahahahaha..Aku ok je.....kikiki..* sorok muke bwh bantal.
oklah..cacing dlm perut aku ni pon dok tgh menari2 dangdut ni..so aku blah dl,nk g buat bekpes..
Bye ..Assalamualaikum..

p/s :kaurng yg dok jauh dr mak babak tu,jg diri baik2 yea...





~m a w a r h u t a n~






No comments:

Post a Comment