Thursday

✿✿..B i | a P e R i U k K u B u a T h a L..✿✿

Ermmm..Hari ni, awal skt masuk blog dr smlm...bkn apa takut aku brebut laptop dgn hby lg..hihi..dia punye komputer malas nk on..tu yg belasah laptop aku manjangg tuee..Lagi pun aku takut lupa plk ayat2 yg nk karang kt blog ni..huhu.Mcm nk berkarya plk kan ??...huhu..masa dok tgh masak , mkn @ menonton...ada aje idea nk mengetuk aku punye cerita..alih2 bila ngadap laptop semua hilang entah kemana plk...kn...

Hr ni aku nk cite pasal angin satu bdn aku ni...Hri ni slpas hby aku g keje & solat subuh dlm kul 6.3o am,aku sambung membuta balik..Biasanye dalam sejam stgh aje tdo pun..pastu siap2kan diri & masak utk sarapan...hr ni plk aku trlebih tdo sudahhh...perghhhgg...sedar2 aje dh tgh hari..kelam kabut bgn g mandi bagai...mandi pon cincai2 aje sbb sibuk nk masak lg..nk kemas rmh lg...lauk basah kt fridge x kuarkan lg untk nyahbeku...adoiiiii..parah ni..
ada yg kebulur nti...dh siap semua urusan pribadi,cpt2 msk dapur masak ape yg mudah2 dl..utk alas perut ktorng..kebetulan plak,saki baki sosej roll yg 2 hr lepas masih ada lg..so aku goreng yg tu dl..bg diorng mkn..sambil goreng mengoreng...
aku belasah meggi kari sbungkus brsama telur sbiji...laporr bebbb !!!...
Biasanye time2 cm gitu dh brkali2 aku mkn...huhu..
Lpas makn semua2..aku pun belenggan2lah dlm kekeyangan masuk ke dapur 
utk masak Lunch plk..tgk2 lauk basah kt fridge plk hanye  tinggal  sisa2 bdn ayam je...
Jadi aku buat keputusan hanye masak sardin je...di ++++ dgn malas..tu la menu tgh hr ni..
Tp sebelum masak sardin tu,aku masak nasi dl...nk bg cepat skt keje aku. 

~Sardin kosong versi org malas

~telor dadar versi aku

~Ulam & ikan rebus.

Dh settle semua, dgn senang hati aku buat xtvt sndiri,menjelajah blog org & berfacebook..
and the lps asar td,rasa semacam je kt dlm perut ni...LAPORRRRRRRR !!!!!!!
huhu...dengan senang hati aku menuju ke dapur untuk melantakk apa yg aku masak td...huhuhu..Tgk2 nasi  x  masakkkk...adoiiiiii....frust gileee...knp plk blh x masak..air rasanye mcm biasa aku tarukk...adussss...x leh jd ni...perut dh berkokok
sedih plk tgk nasi ni,cm ne nk buat ek...nk panaskn blk confirm jd setgh lembik stgh keras...
fikir punya fikir..aku pon salin periuk & tambah lg air byk2...ambik kau....haha..
jd la bubur nasi...maka dinner mlm ni dgn bubur nasi la laki jwbnye...
Pastu aku masak nasi blk dlm kuatiti yg sdikit sbb aku nk test aku punye rice cooker aku buat hal ke ape...mmgg sah oleh sirem..dia buat hal..nk kena hantar hospital ke cm ne ni?...huhu
x sampai 10 min..nasi aku dh mask,tgk2 ada air sekoyan lg pon...bara sungguhhh...pastu bila tekan punat on tu blk...tgk2 hangitttt plk dia buattt...lu buat gua maraahh bebb !!!...dh la perut lapor...xkn aku nk mkn bubur nasi dgn sardin...mane masuk...
hampehhhh btl hr ni...trpaksa laa mkn nasi hangittt tu jgk..

~Bila nasi jd Bubur


~Saki baki ayam untuk buat sup makn dgn bubur yg kt ats tu..
+ ikn bilis goreng sudahh...Biar berair mato laki aku mkn nti...
hahaha...*gelak jahat

Okeylah dh maghrib ni...itu saja kisah aku hr ni..nti aku ngedate lagi yea..
Sayunara..Assalamulaikumm..
P/s : Jaga diri biar akhlak terpuji

~m a w a r h u t a n ~







No comments:

Post a Comment