Sunday

♫♫...h A r I - H a R | k U .♫♫.

Assalamualaikom..salam maghrib buat semua.Dh solat ke blm ni ?...hihi..Hri ni hr minggu...xtvt aku mcm biasa jgk..lps msk..mkn.Lpas mkn..msk...agak2nye sampai bila la asyik nk buat xtvt sama aje ni...bknnye boring dgn hobi masak-memasak aku ni, cuma kadang2 nk jgk ada new activities tu kan.Nak keje,my hby aku ckp.."bo saloh " org kelate kato..kalu org k.l kato ape ekk..?... mgkn " serba saloh" kot..haha,aku pon x pasti jgk.Apo punye blogger la kn...bg infor pon x lengkap..kuakua...*mood malu.Berbalik kpd topic td..myhby ckp gitu sbb dh x lame pon aku nk posting,mgkin dlm prtgahan thn nti..kot.Dia suruh aku rehat2 kt rmh aje...hahaha.Pada hal dia takut aku dera dia buat keje rmh..kalu aku keje jgk mknenye dgn dia2 skali la kena uruskan rmh tgga kami ni.Loni aku sorng2 aje uruskan rmh tgga kami..Dia hanye tukang bg nafkah je... * zahir & batin...winkwinkwinkk...ermmm...bijak kn suami saya...huhu.Lagi pon aku ada nonton kt segmen "tanyalah Ustaz" kt tv9 hr tu..mengatakan dalam hal urusan rmh tgga..sesiapa yg lebih byk masa @ pun yg berada di rmh,maka dia lah yg akn buat segala mcm keje dalam rmh tgga., x de dlm mane2 kitab yg mengatakan kerje2 rmhtgga adalah tugas isteri yea,itu adalah tugas bersama jika isteri pon bekerje..para suami2 harap maklum yea..hihi.Khas di tujukan untuk suami aku jgk.."skrng ni ayg yg uruskan semua mcm benda,bila ayg dh keje nti..mintak maaflah yea....hihi..tugas yg berwajib aje ayg buat yea"..hahahaha...*kejam x aku ?...money can be to share2 together , xkan  homework can be not to share2 together2 plk kannn....
not fair la beb !!!...
Okeylah..dh jauh benor aku mengarut ni...yg penting aku syg laki aku,mkn minum pakai dia akn aku jg sebaik2nye...sbb aku x nk dia compare2 aku dgn ex-wife dia dl...aku nk jd yg TERBAIK untk dia buat selama-lamenye.Sekian dr hamba..
walllaaaa wehhh !!!! bahasa ape aku ckp plk ni....
ermm....stop !.
Untk sesi mkn2 hr ni..hamba hanye masak ayam percik versi kebaboo...bersama dgn masak lemak telor versi janda baik.Untk makan mlm aku x pasti lg..tgh pikir ni & tgh discus dgn big bos aku nie..nk mkn ape..aku plan maggie goreng aje,jgn request nasi sudahhh la..bangg oi..!!! haha..malas nk masak lauk.Aku kalu msk lauk hanye utk skali mkn aje...kalu ada yg lebih2 br aku panaskn blk..kalu x mmg aku akn masak lain..sbb aku x suka mkn nasi menu yg sama...muakk lerrr...!!ni trikut perangai kakok aku yg kt a.Star tu..brthn2 ddk dgn dia...dh melekat pe'el dia kt aku sikit..ni.

~ayam percik versi kebaboo


~masak lemak telor versi janda baik


Okeylah..kami dh decide nk mkn bihun goreng aje mlm ni..
jd aku blah dl..nk g masak to dinner tonight.Selamat tggal semua..
p/s untuk anda semua..
Isteri yang solehah tidak perlu rumah yang mewah,
Tidak perlu kereta yang mewah,cukuplah sekadar ada tempat untuk berteduh,kenderaan untuk bergerak.Bersederhanalah lebih baik..
~ Dipetik dari Bercinta Selepas Nikah

Sayang kamu semua...♥♥♥

~m a w a r h u t a n~ 



No comments:

Post a Comment