Tuesday

♥♥♥..P i L u H a t I i N i..♥♥♥

Assalamualaikum..
ermmm..x tau nk ckp apa,jiwa ni tiba2 rasa kosong plk..mgkin sbb kena di tinggalkan kot pg td,tp aku ttp nk share skt xtvt aku dalam beberapa hari ni..bknnye malas nk ngedate tp ank2 sdaraku ada  datang ke rumah jd..smestinye aku layan diorng dl la,sthn 2 kali aje jmp diorng tau,stakat nk berblogging2 tu kemudian aje kn..masa diorng dtng ni la nk lepaskan rindu rinduan ni..kikiki tu pon skejap aje...memandangkan aku pon dh ada rmhtgga jd dh x blh nk stay lame2 dgn diorng mcm dulu2..sblm aku kawin dl hampir 2 bln jgk kami brcuti sama2 kt kg,tu kami jd rapat kot.

Masa keberadaan abg aku & ank branak kt rmh aku ni,ktorng xde g mana2 pon sbb aku punya hby keje jd agak sukar skt prgerakan kami,nk arapkan aku jd tour guide..mmg sesat ke bulan la jwbnye...huhu..aku x mahir sgt pon jlan2 area puchong ni.kalu kt s.alam ..IN  SYAA  ALLAH la..
Tp nasib jgk sblm diorng dtng ke sini,diorng dh ke jejalan kt Zoo negara..adik kpd kakak ipar a.k.a m.su natrah  yg bawakkan..kalu x kesian kt ank sdaraku yg comel2 tu..setidak2nye ada jgk pengalaman brcuti mereka kt k.l sblm trbang blk ke sana..Diorng stay kt rmh aku cuma 2 mlm aje..frust gile..2 mlm aje mana smpat nk main2 dgn diorng..ermm..xpolah,nti thn dpn ddk lame2 rmh c.sue yea..ank2ku syg.Nti ciksue bwk pegi jejelan yea..hr tu nk g i-city pun x sempat,abe a.k.a AHMAD AQIL si manja ciksue.. beria2 nk pegi sampaikn nangis2...masa diorng blk bln lps dh pegi tp abe x puah lg kot g sana..xpelah..nti ciksue bwk abe pegi lagi yea..hihi.

Smalam spatutnye blh aje nk bwk mereka g jejelan sbb myhby half day aje smlm tp  di sbbkan abg aku ada urusan pos kereta baru dia kt Port Klang jd kena settlekan yg tu dulu la.Kami bertiga aje pegi sana sbb my kakak ipar x nak ikut,susah dgn ank2 katenye..segala urusan brjaln lancar wlpun ada sesat2 skt..maklum la tempat x biasa pegi kan..ALLAH S.W.T telah prmudahkan segalanye..belah mlm plk,kami laki bini je bwk ank2 kua minum kt tasik puchong perdana,ibu2 bapak2 ddk rmh packing brng..huhu..tu pon sbb pujuk abe yg nangis2 td sbb x g i-city..

Babak memasak2 plk,aku masak yg trsimple dlm list aku..kuakuakua..belah pg smlm aku goreng bihun singa aje bersama sosej roll..pic x sempat nk ambik,maklum la tgn ada dua aje kn..hihi..lain la kalu tgn aku mcm sotong tu..br ada pic masak2 sntiasa..huhu.Belah tgh ari plk..aku buat sup aye je bersama ikn masin goreng, ikan keli goreng dan telor dadar je..bg selera abg aku laki bini berubah skt..diaorng brcuti kt kg hampir sbln, confirm tekak diorng dah muak dgn lemak2 ni... my father is very obsessed dgn masakan bersantan..hari2 mek saya masak gulai lemak...sbb tu ank2 dia semua berlemak..hahahaha..jd buat sup aye pon okey jgk kan..huhu..sebelah mlm plk,aku masak sambal petai ikan bilis je,telor dadar & sup aye yg siang hari tu..ingat nk masak menu lain nk ganti sup aye tu ..tp masa dh suntuk sbb perut dh laporr jd aku panaskan sup aye tu blk.Masuk dapur dh lwt sbb g beli lauk basah dl..tu yg x sempat nk mask lebih2...nasib baik la aku punye laki & abg x cerewet...semua dia hentammm saja..hihi.

Di harap abg aku & family datang lg ke rumah usangku ini.Jgn serik jika ada ketidaksempurnaan yg tidak kami sengajakan..

Santapan kami semlam
~Sambal petai bilis versi trilogi cinta

~Telor dadar versi epilog cinta

 ~Kuih sri muka versi kriput
aku buat ptng abg aku datang untk minum ptng 
bersama tiramisu tp kami laki bini trlewat g ambik diorng kt wangsa maju
jd trpaksalah di ubah minum ptng kpd supper..
yg penting tiramisu mmg bestt cuma trlebih basah skt..next time nk kurngkan air masa lembapkan kek tu..
pembelajaran dari kesilapan...


 ~Stok makanan untuk ank2 sdara kesayanganku..
aku dh buat siap2 ptng tu..supaya senang bila nk mkan nti..
xde kelam kabut sangat.
tggu nk goreng aje..
~sosej roll
~popia sardin
~tiramisu


Hanya ini yg jadi pengubat rindu,
akan ku simpan sebaik mungkin.

Semoga perjalanan kalian selamat..



Nampak tu kedai benda tu..hihi..
My hby ckp..jamu mato dl yea..
next time aje kite beli..

Bonus ni abg nk byr roadtax kete dl...
hwaaaa..sob..sob..


Selamat jalan kesyangan2 ciksue..
nti pulang lg yea.

Tuan punye blog ni.

Laki kpd tuan punye blog ni..


Okeylah..sampai sini sudah entri aku mlm ni..bila aku ada kelapangan aku ngedate lg.
Selamat malam semua.
jgn lupa bc doa sblm tdo..


Doa Sebelum  Tidur  :

بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ



~m a w a r h u t a n~

No comments:

Post a Comment