Thursday

✿✿..p e T a N G yg R e D u P..✿✿



لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Jawab salam adalah wajib tau...ustaz aku ckp dl..kaorng dh jwb ke salam aku  tu ??...hihi.Apa2 pun aku doakan somoga kaourng yg bc entri repek rapu aku ni sentiasa di rahmati oleh Allah S.W.T serta di lindungi dari segala dugaan dan cabaran NYA. 
Di petang yg redup ini,di sebbkan aku xde benda nk buat pape jd aku bebloggerrr la skejap..smsti korng pelik kn..tibe2 awal plk hr ni nk buat entri..aku dh decide mlm ni kena tdoo awl...mlm jumaaattt bebbb !!!...
mlm utk ibu@ bini2 org ckp..hahahaha..jd smentara mhby x blk keje lg,aku on9 la kejap..kikiki.
Aku nk share dgn kaorng kt sini 1 perkara yg blh dikatekan agak penting jgk,smlm aku ada brfacebook smentara nk tggu myhby masuk tdo..dan terbaca satu post dr kawan fb aku berkaitan dgn dengan perkataan 

إن شاء الله

bermaksud "dengan izin Allah "..biasanya bila kita bermsj ,kita akn  menaip perkataan tersebut dalam bahasa rumi sbb kite punya format kt telefon dan jgk laptop xde bahasa jawi jika ada po hanye sesetengah org shja yg install format tersebut.Bagi nk memudahkan org faham ,kite akn menaip bahsa rumi untuk maksudkan perkataan tersebut contohnye INSYAALLAH..mesti korng pon  penah guna perkataan tu kn..termasuklah aku sndiri.Semalam aku sudah dapat pengajaran baru dalam hidup aku ,sekarang nie aku nk korng plk dapat ilmu sepeti yg aku dapat semalam.
Kite sepatutnye tidak blh menulis perkataan "INSYA ALLAH @ INSYALAH
kerana ia bermaksud cipta @ Buat@ mewujudkan ALLAH S.W.T " 
***NAOZOBIL LAH..siapa kite di sisi Allah. Sepatutnye kite kena tulis 
IN  SHAA  ALLAH ( 3 patah perkataan ) yg bermaksud "Dengan Izin Allah"..tu btl dgn maksud yg kite sentiasa gunakn.Wahai kwn2 sama2lah kite perbetulkan kesilapan yg sebelum..IN  SHAA  ALLAH. Sumber ni kwn aku dapat dr DR.ZAKIR NAIK..
Okey..sekain shaja pelajaran kite hari ni murid2,di harap murid2 faham ape yg cikgu ajar td.kalu ada apa2 yg x fhm sila rujuk cikgu di talian !@@#$%^^&;;;
huhu...hammmpeehhh punye cikgu.Hr ini keberangkatan abg aku dari kelantan ke k.l...Smoga perjalananye di lindungi ALLAH S.W.T hendaknya. Aku msj dia td ckp nk stay kt rmh adik ipar dia dl..smlm dua kot..pastu br datng puchong..sbb hr isnin dia nk kami laki bini teman dia pegi pos kete kt port klang utk di transfer ke Limbang Serawak..Hr selasa plk mungki kami laki bini jgk yg akn hantar dia ke KLIA airport..sbb sekolah dh nk mula kn.Cakap pasal abg aku ni...kesian plk dia dgn ank bini dia sbb sudah hampir 14 thn merantau..dr bujang sampai kawin...dr ank sorng sampai ank 4 org skarang tp masih lg stay kt sana...kesian kan..diorng cikgu.Tp kenapa plk ada sesetengah fmly tu x sampai 3 4 thn dh dpt tranfer ke semenanjung..adakah ini khidmat KABEL @ pun bagaimana ??...kalu ada org2 yg keje kt KPM tu bc aku punye blog ni ..plezzz la tolong transferkan abg aku & ank bini brkhidmat di semenanjung plk...Hal ni pon blh jd kesian jgk kt mak bapak aku sbb sentiasa berjauhan dgn ank cucu dia di saat hujung2 usia ni.Bayangkan..sthn 2x aje blk kg..br aje nk biasa2 dgn cucu dh kena tinggal lg..parahhh jiwa raga org tua kami tau x...huhhhh...
oklah ...Hr ni aku nk share menu lunch aku td..ringkas & cepat


~Ikan tongkol/aya masak kicap versi pasir pekan
menu utama


~Sayur  campur goreng versi lazy
menu sampingan + msk lemak ikn patin yg smlm
pic xde sbb dh upload.

~ Potato spring 
teringin nk mkn bendalah ni lg..
kt mane ada jual eh ..
pasar mlm ada ke ? 

Okey..sekian dl untuk hr ni..esk ada jodoh jmpa lg.
tata..titi..tutu.
Wassalam..


~m a w a r h u t a n ~







No comments:

Post a Comment